×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مسلم صالحی: فولاد اقلید پارس به‌هیچ‌وجه از منابع آب‌های زیرزمینی و برق شهری استفاده نخواهند کرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اقلید پارس، دکتر مسلم صالحی در ویدئویی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، پیرامون فولاد اقلید پارس، گفت: مجموعه‌های فولادی و مجموعه‌های تولید آهن اسفنجی فعالیت می‌کنند جز صنایع مادر هستند، به‌گونه‌ای که در هر نقطه‌ای از کشور ایجادشده‌اند، ازلحاظ اقتصادی تأثیرات مثبت بسیاری در آن منطقه گذاشته‌اند.

وی تاکید کرد: در کنار سایر صنایع، قطعاً یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما حمایت از شرکت فولاد اقلید پارس است.

بسیج همگانی برای ورود فولاد اقلید پارس به شهرستان

نماینده مردم شریف اقلید و سرحد چهاردانگه در مجلس شورای اسلامی در این ویدئو می‌گوید: فولاد اقلید پارس با اولویت آهن اسفنجی شروع به کار خواهد کرد و ازآنجاکه حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد خواهد بود، یک فرصت استثنایی و بی‌نظیر برای شهرستان خواهد بود.

صالحی تاکید کرد: می‌طلبد که هم اینجانب و هم مجموعه اداری این شهرستان همه گونه در جهت حمایت از این صنعت و وردش به شهرستان بسیج شویم تا ان شاء الله بتواند منشأ تحولات اقتصادی خوبی در سطح منطقه باشد.

فولاد اقلید به‌هیچ‌وجه از منابع آب‌های زیرزمینی استفاده نخواهند کرد

وی درباره بحث تأمین آب کارخانه فولاد اقلید پارس نیز تأکید کرد: ازآنجاکه فاز اول کارخانه تولید آهن اسفنجی است، از پساب فاضلاب موجود شهرستان می‌تواند استفاده کند و به‌هیچ‌وجه از منابع آب‌های زیرزمینی استفاده نخواهند کرد، مگر برای شرب که آن هم خیلی محدود خواهد بود.

دکتر صالحی با اشاره به اینکه پساب فاضلاب شهرستان اقلید اکنون رهاشده و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود، گفت: تقریباً چیزی حدود ۵۰ درصد از خروجی پساب فاضلاب فعلی را کارخانه فولاد اقلید نیاز دارد تا فاز اولش که همان آهن اسفنجی است را راه‌اندازی کند.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: استفاده فولاد اقلید پارس از پساب فاضلاب شهر اقلید به این معنی نیست که ورود این صنعت، جلوی صنایع و ذی‌نفعان دیگر را خواهد گرفت، این‌طور نیست چراکه مجموعه آبفای کشور پساب فاضلاب را می‌فروشد و هر شرکتی که آمادگی داشته باشد آن را می‌خرد و آن‌قدر خروجی پساب فاضلاب وجود دارد که هر مجموعه دیگری نیاز داشته باشد بتواند آن را بخرد و استفاده کنید.

کارخانه فولاد اقلید با ایجاد نیروگاه اختصاصی برق کاملاً متکی به خود خواهد بود

وی در خصوص بحث تأمین برق کارخانه فولاد اقلید پارس نیز افزود: برنامه‌ای که دوستان دارند ایجاد یک نیروگاه اختصاصی برای کارخانه است که اصلاً به شبکه برق کشور متکی نباشد و هیچ‌گونه محدودیت و نقصی در سیستم برق‌رسانی شمال استان فارس ایجاد نکند؛ همان‌طور که در مجموعه فولاد سرمد ابرکوه هم برق موردنیاز از طریق احداث نیروگاه اختصاصی اتفاق افتاد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.