×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مسیر روبه رشد توسعه در شرکت مس برای جهش تولید

تجارت گردان | مسیر روبه رشد توسعه در شرکت مس برای جهش تولید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  مس پرس، دکتر «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت مس ضمن تبریک آغاز سال نو و با بیان اینکه تمامی برنامه‌ریزی‌ها در شرکت مس در سال ۱۳۹۸ بر مبنای خلق رکوردهای خوب در حوزه تولید بود تا منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق تولید محقق شود، افزود: همچنین در سال گذشته برای فراهم کردن زمینه‌های تولید بیشتر اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه تعریف طرح‌های توسعه‌ای جدید و سرعت بخشی به پیشبرد پروژه‌های معدنی مس انجام شد تا در آینده نزدیک شاهد جهش تولید در شرکت مس باشیم.

سعدمحمدی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت مس توجیه اقتصادی دارد،گفت: توسعه در شرکت مس برای جهش و افزایش تولید تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود.
وی اظهار داشت: در سال ۹۸ تلاش شد تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد و بر این مبنا، در سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان طرح توسعه‌ای به اتمام رسید.
به گفته سعدمحمدی، طرح افزایش ظرفیت ذوب خاتون‌آباد از ۸۰هزار تن به ۱۲۰هزار تن جزو مهمترین طرح‌های توسعه‌ای بود که در سال گذشته ظرف مدت کوتاهی و با تکیه بر توان داخلی عملیاتی شد.
وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت ذوب در شرکت مس برای اولین‌بار به ۴۰۰هزار تن مس آندی رسید.
سعدمحمدی تصریح کرد: همچنین در سال ۱۳۹۸ واحد تولید اسیدسولفوریک سرچشمه با اهداف کاملاً زیست‌محیطی راه‌اندازی و افتتاح شد و واحد تولید اسیدسولفوریک خاتون‌آباد در مراحل پایانی قرار دارد و  در سال جاری به بهره‌برداری خواهد شد.
به گفته سعدمحمدی، طرح کارخانه اکسیژن و انبار کنسانتره و طرح ذخیره‌سازی اسیدسولفوریک در بندرعباس نیز در پایان سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه برنامه شرکت در سال ۱۳۹۹ سرعت بخشی به طرح توسعه درآلو است، گفت:  تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این پروژه که ظرفیت تولید ۱۵۰هزار تن کنسانتره مس را خواهد داشت امسال وارد مدار تولید شود. این پروژه به‌تنهایی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به گردش مالی شرکت مس اضافه خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه کارخانه ۱۵۰هزار تنی کنسانتره دره‌زار نیز در حال اجراست، افزود: سه میلیون مترمکعب تسطیح و خاکبرداری در فاز سه تغلیظ سونگون با ظرفیت ۱۵۰هزار تن کنسانتره امسال عملیاتی خواهد شد.
سعدمحمدی اظهار داشت: همچنین طرح‌های جدید برای احداث کارخانه‌های کنسانتره فاز ۲ میدوک در شهربابک، فاز سه سرچشمه و راه‌اندازی کارخانه فرآوری سرباره‌ها در سرچشمه در دستور کار قرار دارد تا حجم قابل‌توجهی از سرباره‌هایی که دپو شده به‌عنوان خوراک برای تولید استفاده شود.
افزایش سرمایه برای توسعه
سعدمحمدی در ادامه، افزایش ۲۳۰۰ میلیارد تومانی سرمایه شرکت مس را یکی دیگر از مهمترین اقدامات شرکت مس در سال ۱۳۹۸ دانست و گفت: در شرایط فعلی بهترین و سهل‌الوصول‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه تأمین مالی برای توسعه افزایش سرمایه است.
به گفته سعدمحمدی، با این اقدام سرمایه شرکت مس به‌طور رسمی به ۱۰هزار میلیارد تومان رسید که بیانگر این است که شرکت مس امسال که مزین به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری شده است با اطمینان خاطر بیشتری در راستای سرعت‌بخشی به طرح‌های توسعه و افزایش تولید گام برخواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.