×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | مسیر سرمایه‌گذاری مطمئن بورسی با تخفیف ۳۰ درصدی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، وزارت اقتصاد از هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای فراخوان واگذاری واحدهای سرمایه‏‌گذاری صندوق سرمایه‏‌گذاری قابل معامله (ETF) «واسطه‌گری مالی یکم» را منتشر کرد و از ۱۴ اردیبهشت پذیره‌نویسی آغاز شده است.
پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری از طریق کارگزاری‌های بـورس، سـامانه‌هـای آنلایـن معاملاتی و درگاه‌های غیر حضوری و حضوری شعب بانک‌های مسکن، ملی، سپه، کشاورزی، رفاه کارگران، ملـت، تجـارت، صادرات ایران و قرض‌الحسنه مهر ایران انجام می‌پذیرد. به این ترتیب ایرانیان علاقمند به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌توانند سهام دولتی سه بانک و دو شرکت بیمه را که در قالب صندوق‌ واسطه‌گری مالی یکم طی این پذیره‌نویسی عرضه می‌شود، در قالب واحدهای سرمایه‌گذاری به خود اختصاص دهند. این واگذاری، فرصت کم‌نظیری برای ورود آحاد جامعه به بازار بورس را از طریق سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر به ساده‌ترین روش فراهم کرده است؛ طوری که صرف داشتن کد ملی و مراجعه به یکی از درگاه‌های اینترنتی تدارک دیده شده برای پذیره‌نویسی، امکان پذیره‌نویسی برای هر ایرانی با رقمی از ۱۰ هزار تا ۲ میلیون تومان بذون محدودیت سنی فراهم می‌شود. ۲ ماه بعد از پذیره‌نویسی نیز امکان معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها در بورس فراهم خواهد شد.
نکته قابل توجه، نحوه قیمت‌گذاری این واحدهاست که در ابتدا قرار بود با تخفیف ۲۰ درصدی نسبت به ارزش واقعی سهام شرکت‌های مذکور در بک روز قبل از شروع پذیره‌نویسی صورت گیرد اما با مساعدت دولت این تخفیف به ۳۰ درصد افزایش یافته است.
پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‏‌های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب از جمله بانک مسکن صورت می‏ پذیرد. در عین حال نیازی به داشتن حساب نزد بانک مسکن برای علاقمندان به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری مذکور از طریق پیشخوان‌های این بانک نیست. بنابراین هر ایرانی که تمایل به این سرمایه‌گذاری داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به پیشخوان پیش‌بینی شده ذیل پورتال بانک مسکن به آدرس etf.bank-maskan.ir نسبت به پذیره‌نویسی اقدام کند. برای این منظور کافی است علاقمندان به پیشخوان مذکور مراجعه کرده و یا از سایت bank-maskan.ir لینک «پذیره‌نویسی ETF» را انتخاب کنند.
همچنین کاربران همراه‌ بانک مسکن می‌توانند از طریق بخش «پیشخوان» و انتخاب گزینه «پـذیره‌نویسـی ETF» و یا رجوع به پایانه‌های کیوسک‌بانک اقـدام بـه پذیره‌نویسی کنند. طبیعی است استفاده از مسیر‌های غیرحضوری پذیره‌نویسی با توجه به شیوع ویروس کرونا، شیوه ایمن‌تری نسبت به مراجعه حضوری به شعب است.
به گزارس هیبنا، خبرگان بازار سرمایه معتقدند سرمایه‌گذرای در بورس همیشه با ریسک همراه است و تضمینی برای صعودی بودن نیست. بنابراین افرادی که به این بازار ورود می‌کنند باید ریسک‌پذیر باشند. در عین حال با توجه به تخفیفی که برای این سهام پیش‌بینی شد، این سرمایه‌گذاری قطعاً می‌تواند سودآور باشد.
علاقمندان به این سرمایه‌گذاری تا پایان اردیبهشت برای پذیره‌نویسی فرصت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.