×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشارکت بانک کارآفرین در توسعه خط تولید شرکت پالایش و پژوهش خون ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از کارآفرین‌نیوز، رویداد تکمیل و آماده‌سازی خط تولید شرکت پالایش و پژوهش خون ایران بعد از ظهر یکشنبه، چهارم تیرماه سال جاری با حضور احمد بهاروندی، مدیرعامل، مهدی سیف علیشاهی، عضو هیات مدیره، عباس خسروانی، معاون اعتبارات، اعضای هیات مدیره شرکت پالایش و پژوهش خون ایران، محمود نجفی، رئیس اتاق بازرگانی تهرانی و برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

رییس هیأت مدیره شرکت پالایش و پژوهش خون ایران گفت: پلاسما در صنعت داروخانه‌ای، حلقه مفقوده‌ای محسوب می‌شد که تولید آن در کشور آغاز نشده بود؛ اما الان حلقه آخری را که باید، تکمیل کردیم. حمیدرضا بهشتی با تقدیر از بانک کارآفرین افزود: در شرایطی که هیچ بانکی از شرکت حمایت نمی‌کرد، بانک کارآفرین کمک کرد تا چراغ شروع این پروژه روشن شود.

وی به سابقه بیش از ۳۰ ساله شرکت اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت از سال ۷۵ آغاز به کار کرد اما به دلایل ویروسی و آلودگی، همه تاسیسات شرکت در دهه ۸۰ از بین رفت و ادامه فعالیت متوقف ماند.رییس هیأت‌مدیره پالایش و پژوهش خون ایران از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی برای احیای آن خبر داد و افزود: دولت به واسطه اهمیت پلاسما و نیاز کشور به مشتقات آن، تصمیم به واگذاری شرکت یاده شده به بخش خصوصی گرفت. پلاسما در دنیا با عنوان طلای زرد شناخته می‌شود و صدها مشتقات پروتیینی و بیش از ۲۰ مشتق دارویی از آن تهیه می‌شود. به گفته بهشتی، ترجیح کشورهای بزرگ این است که در مواقع بحرانی مانند بروز زلزله، پلاسما را خودشان تولید کنند.

وی با بیان اینکه شرکت تاکنون موفق به تأسیس چهار مرکز پلاسمای فعال شده است، افزود: شرکت پالایش و پژوهش خون ایران تاکنون موفق به نگه‌داری از ۱۵۰ هزار لیتر پلاسما شده و در بخش خصوصی هم ۴۵۰ هزار لیتر پلاسما تهیه شده است.در ادامه این مراسم معاون اعتبارات بانک کارآفرین گفت: براساس دستور مدیرعامل بانک کارآفرین و هدف اعضای هیأت مدیره، با توجه به شرایط کشور حوزه سلامت به عنوان حوزه هدف بانک پیش‌بینی شده است.

عباس خسروانی افزود: در این حوزه فارغ از برنامه‌های کسب و کاری بانک کارآفرین، هدف ما تحقق اهداف بخش سلامت برای قرار گرفتن مردم در شرایط بهتری است. بنابراین از مسائل کسب و کاری عبور و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به این حوزه نگاه کردیم.خسروانی ادامه داد: شرکت پالایش و پژوهش خون ایران یکی از شرکت‌هایی است که بانک کارآفرین برای تأمین شرایط مالی آن اقدام کرده است.

معاون اعتبارات بانک کارآفرین خاطرنشان کرد: با تغییرات نرخ ارز، چالش بزرگی در حوزه تولید دارو به وجود آمد که بخشی از آن به قیمت تمام شده دارو بر می‌گردد که مصرف کننده نهایی یا  بیمار آن را تحمل خواهد کرد. بخش دیگری که شاید مغفول مانده انی است که وقتی سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت‌های داروسازی دچار بحران شود حلقه تولید دچار وقفه می‌شود.از این رو، بانک کارآفرین با درک این موضوع تکالیفی را که بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات برای این حوزه تعریف کرده بود، انجام داد. 

خسروانی تاکید کرد: با این حال ما خودمان را تنها محدود به تکالیف محول شده از سوی بانک مرکزی نمی‌دانیم. چون نکته مهم در نهایت این است که انجام این تکلیف به توسعه و پایداری اشتغال و تحقق اهداف مورد نظر به خصوص در صنعت دارو منجر شود. 

وی با بیان اینکه با این طرح از خروج بخش عمده‌ای از ارز به خارج جلوگیری به عمل می‌آید، افزود: به نظر می‌رسد خط نوبت بیماران برای دریافت این داروهای حیاتی به حداقل می‌رسد و اطمینان خاطری در این حوزه به وجود می‌آید. معاون اعتبارات بانک کارآفرین از آمادگی این بانک برای همکاری با حوزه سلامت خبر داد و گفت: بانک کارآفرین هم به عنوان عضو کوچکی از اقتصاد کشور بر این باور است وظیفه خود را تا حد امکان انجام داده و برای توسعه حوزه سلامت اعلام آمادگی می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.