×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مشارکت حداکثری مردم پای صندوق رای باعث دلسردی دشمنان می‌شود

سردار یعقوب سلیمانی روز چهارشنبه در نشست «ستاد مراسم و مناسبت های بنیاد شهید و امور ایثارگران»  با اشاره به اینکه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، یادآور شد: مردم حتی در آخرین دقایق هم خودشان را به محل اخذ رای می رسانند تا در آینده کشورشان نقش داشته باشند.

مراسم تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم برگزار می شود

 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که در فعالیت‌های فرهنگی باید نگاه نو داشته باشیم بر تکریم و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم تاکید کرد و افزود: مراسم تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم روز یکشنبه بیست و سوم خرداد ماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید اظهار کرد :‌ضروری است در تمام فعالیت‌ها نگاه نو داشته باشیم تا به نتیجه قابل قبول برسیم. انقلاب اسلامی ایران در امتداد قیام اباعبدالله الحسین (ع) شکل گرفت و به پیروزی رسید. این‌که عده‌ای می گویند مراسم‌های مناسبتی تکراری شده و نباید برگزار شود، اشتباه است. اگر باور این افراد را قبول داشته باشیم دیگر مراسم عزا و شادی اهل بیت (علیهم السلام) مانند دهه فاطمیه و نیمه شعبان را نباید برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر رویکرد تحولی و نوآورانه در فعالیت‌های فرهنگی تاکید دارند. برگزاری هدفمند فعالیت‌های فرهنگی مطالبه جدی مقام معظم رهبری است که باید در راستای تحقق منویات ایشان گام برداریم. حوزه فرهنگی ظرافت های فراوانی دارد و اگر نگاه نو و تحولی همچنین استمرار در برگزاری برنامه ها نداشته باشیم به نتیجه قابل قبول نمی رسیم. برنامه‌های تکراری نیز با نگاه متفاوت می تواند اثرگذار و جذاب باشد. باید در فعالیت‌های فرهنگی با نگاهی نو به مسائل نگاه کنیم.

حضور رسانه‌ها در فعالیت‌ها نیز مهم و تاثیرگذار است

سردار سلیمانی توضیح داد: باید تمام بخش ها در بنیاد شهید با هدف عملکرد بهتر در راستای خدمت به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با  یکدیگر هم‌افزائی کنند. امیدوارم این نشست موجب برگزاری بهتر برنامه ها شود.

وی اضافه کرد: حضور رسانه‌ها در فعالیت‌ها نیز مهم و تاثیرگذار است و نباید از اهمیت آن غافل شویم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با تاکید بر اینکه باید به تمام خانواده معظم شهدا یکسان توجه شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از خانواده شهدا بارها مورد تقدیر و تکریم و بعضی دیگر حتی یک بار هم مورد سرکشی قرار نگرفته اند. این نقطه ضعفی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و با برنامه‌ریزی درست مشکل برطرف شود. در هفته حقوق بشر آمریکایی باید با خانواده معظم شهدایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، دیدار داشته باشیم.

باید به دختران شهدا توجه بیشتری شود

مشاور امور بانوان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه این نشست مظلومیت خانواده شهدای مدافع حرم را یادآور شد و در این باره گفت: خانواده معظم شهدای مدافع حرم مظلوم هستند و باید مورد توجه و تکریم بیشتری از سوی مسئولان در بنیاد شهید و سایر نهادها قرار گیرند.

فریده اولاد قباد ادامه داد: اولین همایش بزرگداشت مقام دختران شهدا قرار است برگزار شود که باید مانند کنگره «لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز» دارای کمیته های علمی و تخصصی هم باشد. باید زمینه را برای حضور نخبگان جامعه ایثارگری در اجتماع فراهم کنیم و از ظرفیت‌های آنان بهره مند شویم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال های گذشته بسیاری از بیماران «پروانه‌ای» به دلیل تحریم‌های ظالمانه  دچار مرگ خاموش شده اند. با توجه به اینکه این بیماران به خاطر تاثیر ناشی از نبود دارو جانشان را از دست داده اند آنها را هم می توان از شهدای ترور به حساب آورد.

گفتنی است حاضران در این نشست نیز به ارائه نظرات‌ و پیشنهادهای خود درباره برگزاری بهتر مراسم‌ها در هفته حقوق بشر آمریکایی و همچنین سایر مناسبت‌ها پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.