×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
مشارکت همراه اول در دومین رویداد ملی ملاصدرا

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، دومین رویداد ملی نوآوری باز ملاصدرا از یکم خرداد در دانشگاه شیراز با همکاری و حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با رویکرد معرفی و ارائه نیازمندی ها و مسائل فناورانه همراه اول آغاز به کار کرد و امروز سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

هدف این رویداد نوآوری باز «حل مسائل، چالش ها و همچنین کمک به تجاری سازی در صنایع ایران» بود که در پنج بخش «حل مسئله، چالش و تجاری سازی»، «گام معکوس»، «نشست نوآوری»، «تامین  نیروی متخصص» و «نمایشگاه نوآوری صنعتی» برگزار شد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در روز دوم این رویداد، نشست هایی با محوریت معرفی فعالیت های این مرکز در حوزه نوآوری باز و همچنین نیازهای فناورانه و هوشمندسازی برگزار کرد.

در این نشست ها ضمن معرفی پروژه های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در حوزه های فناوری های هوش مصنوعی، تحلیل کلان داده ها، اینترنت اشیا و بلاکچین در صنعت مخابرات، نیازهای فناورانه مورد نیاز بخش هوشمندسازی در حوزه پردازش صوت، چت بات، اینترنت اشیا و سرویس های نرم افزاری نیز اعلام و از اکوسیستم کارآفرینی کشور برای همکاری، دعوت شد.

در بخش پایانی گام معکوس فعالیت های گروه تحقیقاتی رادیویی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز معرفی شد.

همچنین لیست نیازمندی های تولیدی و تحقیقاتی نظیر نصب و راه اندازی سامانه بومی aau,rru ,bbu, لینک های رادیویی و نوری، آنتن پنج باند و سامانه پایش یکپارچه تکرار کننده در شبکه همراه اول برای توسعه شبکه رادیویی نیز در این رویداد ارائه شد.

مرکز تحقیق و توسعه نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در رویداد مذکور این فرصت را یافت تا با شرکت های توانمند در حوزه هوش مصنوعی و تامین نیازهای رادیویی مذاکره کند و برای همکاری های آتی تبادل اطلاعات داشته باشد.

در سال های اخیر مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به عنوان مرکزی پیشرو در حوزه فناوری های نوین صنعت مخابرات، توانسته است گام های موثری در راستای افزایش بهره وری و کیفیت خدمات بردارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.