×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشاهده اولین موارد ابتلا به زیر سویه‌های اُمیکرون در ایران

 پدرام پاک آیین رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ارتباط زنده با خبر ۱۴ گفت: نخستین موارد ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون بی کیو وان (BQ۱) و ایکس بی پی (XBB) در ایران مشاهده شده است، دیروز سه مورد ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون در کشور ما هم مشاهده و موارد ابتلا به زیر سویه‌هایی جدید امیکرون در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی تهران تشخیص داده شد، این زیر سویه‌ها در بسیاری از کشور‌های غربی و آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی شیوع پیدا کرده است، روند ابتلا به این زیر سویه‌ها افزایشی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره رفتار زیرسویه‌های جدید کرونا، گفت: هنوز معلوم نیست که رفتار این زیرسویه‌های در کشور ما چگونه است و آیا با همان شدت و با همان میزان شیوع در کشورمان شیوع پیدا خواهد کرد؟ اما باید دانست که سرعت انتقال این ویروس‌ها بالاست و انتظار روند افزایش ابتلا‌ها را در کشورمان داریم و به عبارتی احتمالش وقوع موج هشتم کرونا به کشورمان تقویت شده است.

آقای پاک آیین گفت: با توجه به سرعت انتقال بالای این زیرسویه‌ها توصیه به مردم به خصوص افرادی که علائم سرماخوردگی یا بیماری‌های تنفسی دارند؛ زدن ماسک است و تاکید می‌شود افراد در محیط‌های بسته و متراکم حتما از ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: طبق مصوبه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا همه افراد بالای ۱۸ سال که بیماری زمینه‌ای دارند و مدت شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونایشان گذشته باید به تزریق نوبت یادآور اقدام کنند، سایر افراد هم یکبار واکسیناسیون در سال در دستور کارشان باشد به دلیل اینکه بعد از گذشت مدت زمانی سطح ایمنی در بدن اشخاص پایین می‌آید و نیاز به تزریق نوبت یادآور است، همه مراکز درمانی و بیمارستانی آمادگی‌های لازم را برای مقابله با شیوع این زیرسویه‌های جدید در کشور دارند.

پاک آیین گفت: مبادی مرزی اعم از هوایی و دریایی و زمینی باتوجه به ورود شماری از هموطنان که در کشور‌های غربی سکونت دارند و با آغاز سال نو میلادی که ممکن است به کشور سفر کنند؛ تحت رصد و کنترل قرار دارد، همچنین ذخیره دارویی کافی برای درمان مبتلایان احتمالی وجود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.