×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مشتری خارجی برای ذرت های آلوده پیدا نشد/ پیروزبخت: بنزین واقعا از نظر استاندارد مشکلی ندارد

تجارت گردان | مشتری خارجی برای ذرت های آلوده پیدا نشد/ پیروزبخت: بنزین واقعا از نظر استاندارد مشکلی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیره پیروزبخت در نشست خبری امروز با اشاره به انتشار خبر توزیع کیک‌های آلوده در شهر‌های مختلف که در آن قرص‌های دارویی قرار داده شده بود، اظهارداشت: نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هیج هدفی جز تشویش اذهان عمومی و ناامنی در صنایع غذایی، در این موضوع وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه پس از انتشار اخبار مربوط به کیک‌های آلوده، بررسی‌ها و نمونه برداری‌هایی در سطح بازار کل کشور صورت گرفت گفت: اینکه این قرص‌ها در فرآیند تولید داخل کیک‌ها قرار داده شده باشد، ممکن نیست. البته در این زمینه دو هزار و ۳۶۰ مورد بازرسی از زمان انتشار خبر انجام شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه، در اکثر بازرسی‌ها مشکلی وجود نداشته و موردی در خصوص کیک‌های آلوده مشاهده نشده گفت: فقط دو مورد یکی در زنجان و دیگری در شهرستان گنبدکاووس و هر دو مورد در بوفه مدرسه، کیک آلوده مشاهده شد که موارد، گزارش و به دستگاه‌های ذیربط ارسال گردید.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نوع قرص‌های استفاده شده در این کیک‌ها افزود: به علت این که این قرص‌ها از نوع دارویی بودند و نه مخدر و روان گردان، بررسی آن بر عهده وزارت بهداشت است.

*ذرت های آلوده مشتری خارجی ندارد

پیروبخت با اعلام اینکه ذرت‌های آلوده همچنان در گمرک هستند و هیچ مقداری از این محموله وارد کشور نشده است، تصریح کرد: تاکنون خریداری از خارج از کشور برای این ذرت‌ها پیدا نشده البته قرار است این ذرت‌ها امحا شوند.

* کم فروشی ۲۱۵ نازل بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور

در ادامه این نشست خبری رئیس سازمان ملی استاندارد از کم فروشی ۲۱۵ نازل بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور در آبان امسال خبر داد و گفت: در آبان امسال ۵۱۰۰ مورد نازل جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور مورد بازرسی قرار گرفت که از این میان ۲۱۵ مورد به علت کم فروشی مردود اعلام و پلمپ شد.

وی با اشاره به بازرسی از ۴۹۷۸ نازل جایگاه‌ها در کل کشور در آذر امسال گفت: از این تعداد ۱۶۳ مورد به علت کم فروشی مردود و پلمپ شد.

پیروز بخت با بیان اینکه کمیت و کیفیت سوخت بعد از افزایش قیمت آن از نگرانی‌های سازمان استاندارد است، گفت: در یک هفته گذشته، هزار نمونه از نازل‌ها بازرسی شد که ۳۵ مورد به علت کم فروشی مردود و پلمپ شد. این کم فروشی‌ها به علت وجود هوا، داخل نازل بود.

* بنزین واقعا از نظر استاندارد مشکلی ندارد

وی با اعلام اینکه بنزین واقعا از نظر استاندارد مشکلی ندارد، افزود: در یک ماه اخیر، نمونه برداری‌هایی شده که نتایج آن هنوز اعلام نشده است.

رئیس سازمان ملی استاندار در ادامه گفت: خودروهای فرسوده از بنزین استاندارد استفاده می‌کنند و کامیون‌ها و خودروهای سنگین نیز از گازوئیل استفاده می‌کنند که البته ما گازوئیل را آزمایش نمی‌کنیم زیرا در این مورد تکلیفی برای سازمان استاندارد تعیین نشده است. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.