×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشعل نخستین چاه گازی در بخش خشكی میدان كیش روشن شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، حمید رضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران امروز (یکشنبه، ‌۳۰ مهرماه ۱۴۰۲) در این باره گفت: اجرای این پروژه به دلایلی دچار یک وقفه ۱۰ ساله شده بود که در دولت سیزدهم با توجه به تدبیر و برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و پیگیری و تصمیمات دکتر خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت در راستای تامین سوخت زمستانی و اطمینان خاطر در این زمینه در تکمیل پروژه و بهره‌برداری از آن شتاب بخشی به عمل آمد.
* اجرای یک طرح ابتکاری در استفاده از سیال و تجهیزات درون چاهی
وی افزود: در این ارتباط مراحل تکمیل ۱۳ حلقه چاه در این موقعیت با توجه به شرایط مخزن نیاز به طراحی و برنامه‌ریزی خاصی داشت که در نتیجه اجرای یک طرح ابتکاری در استفاده از سیال و تجهیزات درون چاهی ابداعی تحقق یافت و پیش بینی شده هر ماه دو حلقه چاه در دو کلاستر A و B تکمیل و  آماده بهره برداری شود.
گلپایگانی با اشاره به اینکه هم اکنون دو دستگاه حفاری ۶۹ و ۶۱ فتح ناوگان شرکت در میدان گازی کیش استقرار دارند،  اظهار کرد: عمق چاه تکمیل شده حدود ۴ هزار متر و فشار سطحی آن حدود  ۶ هزار ۴۰۰ پوند بر اینچ مربع (PSI ) است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: متخصصان و کارشناسان این شرکت و شرکت نفت و گاز پارس در اجرای تکمیل چاه های تعریف شده در پروژه ۱+۱۲ به استانداردهای تازه ای در تکمیل چاه های گازی دست یافتند که می تواند به عنوان تجربه ای گران‌سنگ در پروژه‌های آتی موجب شتاب بخشی در اجرا  با ضریب ایمنی بالا شود.
بر اساس این گزارش، میدان گازی کیش، شامل مخازن گازی کنگان و دالان واقع در جزیره کیش و آب‌های اطراف آن در خلیج فارس و در فاصله ۶۰ کیلومتری جزیره لاوان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.