×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
مشکلات شبکه شاد به زودی برطرف می شود

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با  خبرگزاری صدا و سیما، با تشکر از گزارشی که خبر رسانه ملی در این باره پخش کرد گفت: ۵۰۰ هزار کلاس در شبکه «شاد» باید فعال شوند و رفع مشکلات شاد نیاز به زمان بیشتری دارد.
وی تأکید کرد: هم اکنون بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز به شبکه «شاد» متصل شده اند و ۱۲ میلیون دانش آموز در آن فعال هستند و در چند روز گذشته بیش از ۱۰۰ هزار ارتباط زنده در این شبکه برقرار شده است.
وی درباره فعال نشدن بسته های اینترنتی برای برخی از معلمان از جمله معلمان حق التدریس و قراردادی گفت: در این باره با وزیر ارتباطات صحبت کردم و قرار شد معلمانی که از ثبت نام بسته اینترنتی جامانده اند فرصتی دوباره به آنها داده شود.
وزیر آموزش و پرورش خبر ابتلای برخی از دانش آموزان به کرونا درمدارس را تکذیب کرد و گفت: تا کنون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هیچ منطقه ای را که مدارس آنها بدلیل شیوع گسترده کرونا باید تعطیل شوند به ما اعلام نکرده است و شایعاتی که در فضای مجازی است واقعیت ندارد.
آقای حاجی میرزایی افزود: تیتر درجه اول روزنامه ای در چند روز گذشته این بود که وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به وزیر آموزش و پرورش نامه ای نوشته است که باید مدارس را تعطیل کنید که این خبر کذب است.
وی خاطرنشان کرد: تصمیمات بازگشایی مدارس را باهماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گرفته ایم و درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراقبت از سلامت دانش آموزان به طور کامل تابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.
وی ادامه داد: ما براساس شیوه نامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عمل می کنیم و این وزارتخانه به ما اعلام کرده است که اگر زمانی شاهد شیوع گسترده کرونا در یک منطقه باشد به آموزش وپرورش اعلام می کند که مدارس را تعطیل کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آمارهایی که در فضای مجازی درباره مبتلا شدن دانش آموزان در مدرسه گفته می شود صحت ندارد و تاکنون گزارشی از ابتلای دانش آموزان در مدارس به بیماری کرونا را نداشته ایم.
آقای حاجی میرزایی گفت: اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که دانش آموزی بدلیل ابتلا به کرونا در مدرسه بی هوش شده و به زمین افتاده است و وقتی ما موضوع را پیگیر شدیم متوجه شدیم که موضوع این نبوده و دانش آموز دچار افت قند خون شده که با یک شربت مشکل او حل شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه فرهنگی بخشی از جامعه ایران است و در این جامعه هم خیلی ها به کرونا مبتلا شدند ولی در شیوه نامه ای که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ما ابلاغ کرده است نشان می دهد هیچ مطالعه ای نیست که اثبات کند باز یا بسته بودن مدرسه تأثیری در شیوع بیماری کرونا داشته باشد.
وی درباره استخدام معلمان حق التدریس، آموزش یاران نهضت سوادآموزی و مربیان بهداشت هم گفت: ۲۵ هزار نفر از این افراد امسال تبدیل وضعیت می شوند و تکلیف بقیه آنها سال آینده مشخص خواهد شد.
وی تأکید کرد: معلمان نهضت سواد آموزی که در آزمون استخدامی پذیرفته نشدند می توانند به عنوان حق التدریس در مدارس ادامه فعالیت دهند.
آقای حاجی میرزایی درباره بسته های آموزش مجازی مؤسسات خصوصی نیز گفت: برای آموزش رسمی دانش آموزان در مدارس نیاز به هیچ بسته آموزشی نداریم اما اگر خانواده ای می خواهد خدمات آموزشی بیشتری دریافت کند می تواند از بسته های مورد تأیید ما استفاده کند.
وی درباره واگذاری مهد کودک ها به آموزش و پرورش نیز گفت: مقرر شد مجوز فعالیت این مراکز را همچنان سازمان بهزیستی صادر کند و ما فقط محتواهای آموزشی این مراکز را تولید و در اختیار آنها قرار دهیم.
وی درباره اصلاحات شکل و تصاویری کتاب های درسی نیز گفت: اصلاحات جدید اعمال شده است و سال آینده اجرا خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.