×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشکلی در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات وجود ندارد

تجارت گردان | مشکلی در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات وجود ندارد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت صمت، حمید زادبوم افزود: یکی از مهمترین اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در حال حاضر مربوط به بررسی مشکلات اجرایی نحوه برگشت ارز صادراتی است.

وی اظهار داشت: به همین منظور روشی که به بانک مرکزی ابلاغ شده و بایستی صادر کنندگان بر اساس آن عمل کنند، مورد اتفاق نظر مسئولان نظام است و انجام خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است اعتراض‌هایی نیز در مورد نحوه اجرا وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: صادرات در شرایط تحریمی وقتی ارزشمند است که ارز حاصل از آن به کشور برگردد و در این راستا از اردیبهشت ماه باید صادرکنندگان به تصمیمی که بانک مرکزی گرفته و ابلاغ کرده است، عمل کنند؛ حالا اگر در اجرای این ابلاغیه بعضی از بخش ها مسائل و مشکلاتی دارند باید به ما منتقل کرده تا رفع شوند.

انجام مراحل ثبت سفارش برای ورود کالاهای مجاز به کشور نسبت به گذشته ضروری تر است

وی در ادامه افزود: واردات برای کالاهای غیر ممنوعه باید با ثبت سفارش انجام شود و هر چند این یک قانون کلی از سال های گذشته بوده است اما اکنون ضروری‌تر و با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید به واردات ارز اختصاص دهد، اظهار داشت: از آنجایی که برای واردات اصولا ارز نیمایی یا روش های که تعریف شده است باید اعمال شود؛ ثبت سفارش نسبت به گذشته حیاتی تر و ضروری‌تر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.