×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشکل بانکی ۴۲۰کانتینر بوش برطرف شده اما اجازه ترخیص داده نمی‌شود

به گزارش تجارت گردان ، هدی میراشرفی اظهار داشت: قاچاق پدیده مخربی در ضایع شدن حقوق مصرف‌کنندگان و آسیب رساندن به تولید است. گمرک اقدامات مثبت و مدونی در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا کرده است.
رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر حمایت تمام بخش‌های دولت از بخش تولید اذعان کرد: روی صنعت لوازم خانگی که می‌تواند یکی از ظرفیت‌های تولید در کشور ما باشد، تمرکز ویژه‌ای داشتیم و نه تنها در قاچاق مجدانه به برخورد با این پدیده برخورد می‌کنیم بلکه در بندر شهید رجایی بیش از ۴۰۰ کانتینر لوازم خانگی اظهار شده داریم که حتی مشکل بانکی آنها هم برطرف شده، اما در راستای حمایت از تولید و اجرای مقررات اجازه ترخیص داده نمی‌شود.
میراشرفی درباره وضعیت فعلی محموله لوازم خانگی بوش تصریح کرد: هر چند کارهای ترخیص کالا ها مثل ثبت سفارش و تایید بانکی انجام شده باشد گمرک مصمم است که از مبادی رسمی کالای ممنوعه‌ای وارد کشور نشود. لوازم خانگی به عنوان کالایی ممنوعه به هیچ عنوان اجازه رد شدن از گمرکات کشور را ندارد.
وی در پایان درباره میزان احتمال خروج کالای ممنوعه از گمرکات و مبادی رسمی خاطرنشان کرد: قاچاق از مبادی ورودی در حداقل میزان است چرا که در ورود کالا مرجع تحویل گیرنده گمرک نیست و اداره بنادر و مناطق ویژه مرجع تحویل گیرنده هستند. بیش از ۲۵سازمان در بحث ترخیص کالا همکاری دارند و پلیس امنیت اقتصادی بر واردات نظارت می‌کند. در قاچاق کالا به خصوص کالای غیر پرتابل لوازم خانگی از مبادی مجاز صورت نگرفته و اغلب از مبادی غیر رسمی انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.