×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
مشی مدیریتی حاج قاسم در بهره‌گیری از ظرفیت‌های مغفول، کلید تحول در مدیریت است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت رفاه و گردشگری تأمین (هگتا) با حضور دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، دکتر مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان، اعضای هیئت‌مدیره شرکت رفاه و گردشگری تامین و جمعی از مدیران شرکت‌های تابعه این هولدینگ برگزار شد.

دکتر موسوی، در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات سید علیرضا حسینی طباطبایی، مدیرعامل سابق هگتا گفت: در سال‌های گذشته فرصت‌های ارزشمندی در حوزه گردشگری که می‌توانست مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرد، از دست رفته است و مدیران هگتا باید ظرایف و دقایق کار را خوب بشناسند و افراد سالم و صادق و باانگیزه این حوزه باشند و بتوانند با کژکارکردی‌ها مواجهه درست داشته باشند.
وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم هم از بعد فردی و هم از بعد رفتار در حکمرانی برای ما یک الگو است. منهای اخلاص، توکل و معنویت که از خصوصیات فردی حاج قاسم بود، او یک مشی مدیریتی خاص در حکمرانی دارد که می‌تواند برای همه ما راهگشا باشد و همین باعث شد که حاج قاسم، حاج قاسم شود و با همین الگو او توانست داعش را که پشتیبانی ۴۰ کشور را داشت، شکست دهد.
دکتر موسوی افزود: حاج قاسم از هیچ، همه چیز می‌ساخت و تهدید را به فرصت تبدیل می‌کرد. حاج قاسم ظرفیت‌های فراموش شده را به میدان می‌آورد و با همین رویکرد ژنرال‌های ۴۰ کشور پرقدرت دنیا را شکست داد. او ظرفیت‌ها را احصاء می‌کرد و می‌شناخت و سپس احیاء می‌کرد. مشی مدیریتی حاج قاسم یعنی استفاده از الگوی بهره‌گیری از ظرفیت‌های ناشناخته و ما برای موفقیت در همه حوزه‌ها باید از همین الگو که کلید اصلی تحول است، استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران در ظرفیت‌های بالقوه گردشگری جزء ۱۰ کشور نخست جهان است، گفت: کارهایی که ما در تأمین‌اجتماعی تا امروز در حوزه گردشگری انجام داده‌ایم مهم و اثرگذار بوده، اما همچنان در استفاده از ظرفیت موجود باید تحول اساسی داشته باشیم. به جهت تعداد افراد تحت پوشش سازمان ۵۰ درصد از ظرفیت ایرانگردی در ارتباط با سازمان تأمین‌اجتماعی است، اما از این ظرفیت استفاده مناسب و کامل نشده است. مدیری که مسئولیت قبول می‌کند نباید به سادگی بگوید یک شرکت زیان‌ده است و از کنار آن عبور کند بلکه شب و روز نباید آرام و قرار داشته باشد تا مشکلات را رفع و رجوع کند.
وی در ادامه تاکید کرد: در مجموعه گردشگری تأمین‌اجتماعی باید خلاقیت و نوآوری را در کارها وارد کنیم و طرح نو دراندازیم. ظرفیتی که امروز در اختیار تأمین‌اجتماعی هست می‌تواند به کل کشور در حوزه گردشگری خدمات برساند. باید ارزیابی کنیم پنجره‌های فرصتی که از دست داده‌ایم، چیست. باید تجربه‌های دیگران را بررسی کنیم تا بتوانیم نقش حاکمیتی که بر دوش ما است را به درستی ایفا کنیم. باید افق دیدمان را وسعت ببخشیم و ببینیم با نگاه کلان چه می‌توانیم بکنیم.
براساس این گزارش، سید علیرضا حسینی طباطبایی، مدیرعامل سابق هولدینگ هگتا نیز در این مراسم گزارشی درباره عملکرد ۱۰ ماهه این هولدینگ ارائه داد و از زحمات هیأت‌مدیره هگتا و اعتماد مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.
در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات سید علیرضا حسینی طباطبایی و با حکم دکتر موسوی، حسین رمضانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت رفاه و گردشگری تأمین (هگتا) منصوب شد و احکام انتصاب اعضای هیئت‌مدیره این هلدینگ نیز اهدا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.