×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مصرف بهینه آب پاداش دارد

 وضعیت بارش‌های یک‌صد روز ابتدایی سال آبی جاری (ابتدای مهرماه تا پایان پاییز)چندان امیدوارکننده نبود و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

همین چند روز پیش بود که «عیسی بزرگ‌زاده» سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه امسال در چهارمین سال خشک پیاپی قرار گرفته‌ایم، میزان بارش‌های کشور را ۴۸.۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: میزان بارش‌ها در شرایط نرمال باید ۸۰ میلیمتر می‌بود که نشان از ۴۰ درصد عقب‌ماندگی در بارش نسبت به شرایط نرمال دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا ۱۶ دی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (که ۶۱ میلیمتر بوده است) نیز ۲۱ درصد کاهش دارد.

بزرگ‌زاده ادامه‌داد: امسال ضروری است مردم با دقت بیشتری مدیریت مصرف داشته باشند و صنعت آب کشور را بیشتر یاری کنند تا این شرایط به‌خوبی پشت سر گذاشته شود.

وی از پیش‌بینی برنامه‌های اضطراری برای عبور از خشکسالی برای استان‌های خراسان رضوی (مشهد)، مرکزی (ساوه)، کرمان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، سمنان، تهران و فارس خبر داد و گفت: سیستان، مشهد، گلستان، فسا در استان فارس و تهران در پیشانی تمرکز وزارت نیرو برای تامین آب شرب قرار دارند.

سخنگوی صنعت آب بیان‌داشت: تامین آب پایتخت از سدهای امیرکبیر و طالقان در غرب استان و ماملو، لار و لتیان در شرق استان انجام می‌شود.

بزرگ‌زاده اضافه‌کرد: تلاش می‌شود با مدیریت فشار در شبکه، میزان هدررفت آب را کاهش داده و به سمت مصرف هدایت شود.

وی گفت: با آگاهی‌رسانی به شهروندان تلاش می‌شود همراهی بیشتری با صنعت آب داشته باشند تا با همراهی خوب آنان بتوان شرایط را به‌خوبی مدیریت کرد.

«محسن اردکانی» مدیرعامل آبفای استان تهران هم در جلسه اخیر قرارگاه مدیریت تنش آبی اظهار داشت: در بسیاری از کشورها با سرانه بارش سالیانه ۷۵۰ میلی‌متر، میزان مصرف آب هر نفر ۱۶۸ لیتر در شبانه‌‎روز است، اما در تهران با وجود متوسط بارندگی ۱۹۰ میلی‌متری در سال‌های اخیر، هر شهروند تهرانی ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کند؛ بااین‌وجود، نوبت‌بندی آب در دستور کار ما نیست.

اکنون شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مشترکان اعلام کرده که مشترکان آب اگر مصرف خود را کاهش دهند مشمول پاداش خوش‌مصرفی خواهند شد.

در پیامک ارسالی آب و فاضلاب استان تهران آمده است:

«مشترک محترم و هوشمند؛

در چهارمین خشکسالی تهران هستیم مصرف مجاز هر واحد ۱۲ هزارلیتری آب در ماه و الگوی مصرف هر خانواده ۴۰۰ لیتر در شبانه‌روز است.

لطفاً به خانواده و همسایگان خود اطلاع‌رسانی کنید.

با مصرف کمتر، شامل پاداش خوش مصرفی خواهید شد.

(تهران شهر حساس به آب)»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.