×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مصوبه نرخ خوراک به ضرر دولت است/ درباره حذف تخفیف پالایشی‌ها وزارت نفت تصمیم می‌گیرد

مجید عشقی در گفت‌وگو با ایلنا درباره اعتراض گسترده سهام‌داران درباره ریزش‌ها ناشی از افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و برنامه سازمان بورس برای جبران خسارت‌ها و جلب اعتماد سهامداران به ویژه سهامداران خرد اظهار داشت: مصوبه باید اصلاح شود و ما در سازمان بورس پیگیر اصلاح مصوبه افزایش نرخ خوراک هستیم و از طریق کمیسیون اقتصادی دولت و به طور جداگانه از طریق نهادهای مالی اصلاح مصوبه را دنبال می‌کنیم. 

وی ادامه داد: این مصوبه به ضرر دولت هم است و پیش از این هم نظر خود را ارائه کرده‌ایم.

رییس سازمان بورس درباره خروج ٣٢ هزار میلیارد تومانی که در این مدت کوتاه از بازار خارج شده‌، گفت: آمار دقیقی در این باره نداریم.

عشقی درباره احتمال حذف تخفیف پالایشی‌ها و واکنش بازار به این تصمیم اظهار داشت: در قانون بودجه بحثی مطرح است که با توجه به اجرای طرح‌های کیفی‌سازی در پالایشگاه‌ها این تخفیف اعمال خواهد شد و کم و کیف آن را باید وزارت نفت اعلام کند.

رییس سازمان بورس افزود: در حال حاضر تخفیف پالایشی‌ها به اجرا می‌رسد اما وزارت نفت در قانون بودجه بندی را ذکر کرده که اعمال تخفیف براساس آن عمل خواهد شد و به تناسب اجرای طرح‌های کیفی‌سازی و سود انباشته شرکت‌ها، این تخفیف ارائه خواهد شد و و وزارت نفت باید در این باره تصمیم بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.