×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مطالبات کارگران در جلسه شوراهای اسلامی کار بررسی می‌شود/ با هم افزایی می‌توان در جنگ هیبریدی پیروز شد

علی حسین رعیتی فرد معاون وزیر کار در جلسه شوراهای اسلامی کار که صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) برگزار شد، اظهار کرد: هم افزایی، همراهی، تعامل، همکاری و وحدت همه ارکان کشور تلاش میکند تا کشور از شرایط اقتصادی موجود مقاوم‌تر شده و به موفقیت برسد.

وی گفت: دشمن با پیروزی انقلاب تلاش داشته که این انقلاب را در نطفه خفه کند و ظرفیت‌های کشور را در هم پیچید اما به فرمان حضرت امام راحل(ره)، شرایط جنگ نابرابر را به پیروزی رساندیم.

معاون وزیر کار افزود: آن زمان برای تولید سیم خاردار و خیلی از ابزارها و تجهیزات محتاج واردات بودیم و جامعه تولید کشور سعی بر تامین نیاز داخل و حفظ صفوف مقدم جنگ بود و جنگ ۸ ساله اولین جنگی بود که در دو قرن گذشته زمینی از دست ندادیم و با اتکا به مردم، جوانان و رهبری مدبرانه امام این سرزمین حفظ شد.

تجارت گردان | مطالبات کارگران در جلسه شوراهای اسلامی کار بررسی می‌شود/ با هم افزایی می‌توان در جنگ هیبریدی پیروز شد

وی در ادامه افزود: تمرکز دشمن در سالهای گذشته بر ایجاد چالش بر حوزه اقتصادی و ایجاد مشکلات بین کارگران و تولیدکنندگان بود و جنگ اقتصادی را شروع کرد و برای تأمین بعضی از مواد اولیه و زنجیره تولید و فروش مشکلاتی ایجاد کرد.

رعیتی فرد گفت: در این جنگ اقتصادی همه موظف به کمک تولیدکنندگان بودند چراکه با تعطیلی هر کارخانه ای سنگری از دست می‌دادیم و در این شرایط هرکس به وسعت خود اقداماتی انجام داد اما بعضی مواقع علیرغم ظرفیت های موجود آسیب هایی در بعضی موضوعات ایجاد شد.

معاون وزیر کار افزود: دشمن کاملا با جنگ هیبرید در حوزه‌های رسانه‌ای، روانی و اقتصادی سعی داشت به ما آسیب برساند و این نیازمند این است که در جامعه کار و تولید کشور نگاه بازی داشته باشیم.

وی گفت: موقعیت ژئوپولیتیک کشور در غرب آسیا نشان میدهد که ایران دست برتر دارد و اگر بتواند در حوزه های پرچالش به یک توانمندی برسد، دیگر اجازه نخواهد داد نظام سلطه تعیین تکلیف کند.

معاون وزیر کار دشمن در تلاش جداسازی اقشار مختلف از نظام است، ادامه داد: جامعه کارگری دغدغه هایی دارند که باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها این مسایل را به حداقل رساند.


رعیتی فرد خاطر نشان کرد: همه تلاش در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به حداقل رساندن موانع تولید است و اجازه ندهیم این دغدغه ها به عنوان مشکل تلقی شود.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی، مسکن و معیشت مشکلات اصلی جامعه کارگری است، افزود: تحریم ها، تورم و مشکلات اقتصادی این مشکلات را با چالش جدی مواجه کرده اما می‌بایست تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و امروز تلاش، دقت و خلاقیت جوانان و کارگران و کارفرمایان اجازه نمی‌دهد چرخ کشور به هر دلیلی متوقف شود و از ظرفیت های داخلی استفاده می‌کنند.

تجارت گردان | مطالبات کارگران در جلسه شوراهای اسلامی کار بررسی می‌شود/ با هم افزایی می‌توان در جنگ هیبریدی پیروز شد

معاون وزیر کار بیان کرد: نمونه آن ساخت دستگاه استریلیزاسیون شرکت پگاه که تولید داخلی است و می‌تواند با تولید بیشتر در حوزه لبنیات کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص طبقه‌بندی مشاغل افزود: براساس تجربه، تخصص و پست کاری لازم است حقوق و مزد دریافت کنند و تشکیل تشکل کارگری از موضوعات قابل پیگیری است.

رعیتی عنوان کرد: با توجه به فصل ششم قانون کار، سه تشکل ذیل قانون کار شامل شورای اسلامی کار،  انجمن صنفی کارگران و مجمع نمایندگان کارگری به تقاضای خود کارگران و نمایندگی کارفرمایان بررسی خواهیم کرد تا مطالبات به حق کارگری انجام شود.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته انضباطی در مراکز تولید صنعتی و رسیدگی به موضوعات و مسایل تا در این آئین نامه بررسی میشود و تشکیل کمیته حفاظت فردی، ایمنی و بهداشت محیط کار است تا صیانت از نیروی کار انجام شود.

معاون وزیر کار با تاکید بر ارتقا ایمنی تولید افزود: آمار حوادث ناشی از کار کشور نسب به متوسط جهانی کمتر است اما طبق آمار حدود ۸۰۰ نفر تلفات جامعه کارگری در حوادث ناشی از کار را باید کاهش داد و ایمنی حوزه کار و تولید را افزایش دهیم.

رعیتی افزود: وزارت کار به اصل سه جانبه گرایی معتقد است تا با جلب نظر شرکای اجتماعی اقدامات انجام دهد و برگزاری منظم جلسات و ارائه دغدغه های جامعه کارگری و تصمیم‌گیری مسایل انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت در تلاش است که سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و فرصتی برای جامعه کارگری است تا از این ظرفیت استفاده کند.

رعیتی‌فرد افزود: شورای عالی کاری شنبه سوم هر ماه تشکیل می‌شود و حقوق، دستمزد و نظرات کارگران بررسی میشود تا با تنظیم روابط میان کار گر و کارفرما به یک جمع خوبی برای حقوق سال آینده برسیم و دغدغه‌های معیشتی را کمتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت در تلاش است که تورم را کنترل کند تا نتیجه آن بر سفره کارگر اثر گذار باشد در ادامه گفت: شورای اسلامی کار با ساختاری به‌عنوان نماینده کارگران فعالیت می‌کند و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جهت رشد  دارند و طی مراحل قانونی موضوعات و مسائل پیگیری شده و درصورت بروز تخلف و خارج از چهارچوب کارگری برخورد می‌شود.

معاون وزیر کار بیان کرد: همدلی و همراهی کارگران و کارفرمایان و مدیران تولید میتواند بر سینرژی و افزایش تولید و ارتقا بهره‌بری کمک کند و شرکتهای خصوصی نیز اگر خود را در سود و زیان شرکت شریک بدانند میتوانند رشد کنند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما است و این باعث میشود با حفظ چهارچوب سیاست‌های بخش تولید را انجام داده و دغدغه را کاهش داده تا چرخ تولید کشور همچنان بچرخد و ایران الگویی برای کشورهای اسلامی باشد.

منبع خبر: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.