×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
معامله مجازی مسکن غیرقانونی است/ برخورد با مشاورانی که قیمت نامتعارف می‌دهند

به گزارش تجارت گردان ، مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با ایلنا درباره انجام معاملات در شرایط محدودیت‌های کسب و کار ناشی از اجرای پروتکل‌های کرونایی اظهار داشت: این روزها از انجام معاملات مجازی برای خرید و فروش مسکن صحبت می‌شود که در این شرایط باید نسبت به ریسک انجام این معاملات هشدار داد.

وی با بیان اینکه معاملات مجازی در بخش مسکن غیرقانونی است، گفت: عده‌ای با سوء استفاده از این شرایط به وجود آمده و با دریافت حق کمیسیون پایین‌تر از نرخ مصوب، مردم را تشویق به انجام معاملات مجازی در بخش مسکن می‌کنند که باید اعلام کنیم این معاملات غیرقانونی است و مردم اصل را فدای فرع نکنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه در انجام معاملات مجازی هیچ گارانتی و ضمانتی وجود ندارد، ادامه داد: در صورت هر گونه کلاهبرداری امکان پیگیری وجود نخواهد داشت و احتمال باخت در این معاملات غیرقانونی بسیار بالاست.

خسروی افزود: برای اغلب مردم در کشورمان، مسکن تمام پس‌انداز خانوار است نباید برای عجله در انجام یک معامله دست به چنین ریسک بزرگی زد و برای نپرداختن حق کمیسیون از مزایای حقوقی انجام معامله در مشاوران املاک مجاز محروم ماند.

وی تاکید کرد: خرید مسکن مانند استفاده از تاکسی های اینترنتی نیست که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. باید توجه داشت که معامله خارج از مشاوران املاک قانونی نیست و در صورت بروز هر گونه مشکلی امکان پیگیری حقوقی را ندارد.

رییس مشاوران املاک استان تهران همچنین درباره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حذف قیمت‌های مسکن مناطق ۱ و ۳ تهران از آمار و گزارشات بازار، گفت: این مناطق تافته جدا بافته نیستند و طبق رصدی که از بازار انجام شده قیمت های پرتی هم ندارند.

خسروی تاکید کرد: نمی‌توان چند منطقه را به دلیل اینکه قیمت بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند از آمار و گزارشات حذف کرد.

وی ادامه داد: به تمام مشاوران املاک به ویژه این مناطق اعلام کرده‌ایم که پیشنهاد فروش مسکن و ملک با قیمت های نامتعارف را نپذیرند و به طور قطع در صورت مشاهده و ارایه گزارش درباره انجام معاملات با قیمت‌های نامتعارف با آن مشاوره املاک برابر قانون برخورد خواهیم کرد.   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.