×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
معامله نخستین آپشن صندوق‌های سهامی در بازار سرمایه

همایون دارابی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) در خصوص آپشن صندوق‌های سهامی با اشاره به اینکه از شنبه قراردادهای اختیار خریدوفروش روی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق ثروت داریوش آغاز می‌شود، گفت: از فردا معاملات قراردادهای اختیار خریدوفروش صندوق ثروت داریوش در ۱۰ نماد و با زمان سررسید یک‌ساله آغاز می‌شود.

وی در توضیح کارکرد ابزار آپشن بر واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گفت: معاملات آپشن یا اختیار خریدوفروش از جمله ابزارهای کنترل ریسک و کنترل بازدهی هستند که در آن معامله‌گران می‌توانند نسبت به برآورد آتی خود از روند قیمت دارایی پایه اقدام به دریافت موقعیت خرید و یا فروش کنند.

دارابی ادامه داد: بر اساس ابزار آپشن افرادی که معتقد به رشد بازار هستند اقدام به خرید اختیار خرید و افرادی که نگران کاهش قیمت‌ها هستند اقدام به خرید اختیار فروش می‌کنند.

مدیرعامل سبدگردان داریوش درباره آپشن خرید گفت: اختیار خرید به معنای اجازه دارنده اختیار برای خرید دارایی در سررسید قرارداد آتی به قیمت توافقی است و دارنده اختیار فروش، اجازه فروش دارایی پایه (به عنوان مثال واحدهای صندوق ثروت داریوش) را در قیمت توافقی در سررسید دارد.

دارابی با اشاره به اینکه راه‌اندازی معاملات آپشن روی واحدهای صندوق ثروت داریوش بنا به درخواست شماری از سرمایه‌گذاران حقوقی این صندوق و با هدف داشتن استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متنوع در مورد این دارایی پایه عملیاتی شد، گفت: معاملات آپشن روی واحدهای صندوق از این نظر که صندوق دارای دامنه نوسان بازتر نسبت به سهام بوده و همچنین توقف‌های متداول در مورد سهام را نیز ندارد دارای علاقه‌مندان بیشتری نسبت به دیگر دارایی‌های پایه است.

وی درباره مزیت‌های این ابزار معاملاتی جدید گفت: علاقه‌مندان به معاملات آپشن می‌توانند با خیال راحت از دسترس بودن دارایی پایه، حضور بازارگردان قوی و انواع موقعیت‌های خریدوفروش نسبت به تجربه این معاملات با اهرم جذاب اقدام کنند.

خاطرنشان می‌شود؛ صندوق ثروت داریوش با نماد داریوش در فرابورس ایران در حال معامله بوده و مدیریت این صندوق با سبدگردان داریوش است، همچنین بازارگردان آن مجموعه سبدگردان کاریزماست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.