×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | معاینه فنی برتر فقط در مراکز شهر تهران ارائه می‌شود

فارس، سید نواب حسینی‌منش درباره اجرای طرح سراسری کنترل معاینه فنی اظهارداشت: داشتن گواهی معاینه فنی معتبر یکی از الزامات قانونی بوده و همه خودروها باید نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی خودرو خود اقدام کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران گفت: از ابتدای آذر ۹۷ و با شروع مرحله دوم طرح کاهش در شهر تهران، معاینه فنی خودروها به‌صورت مکانیزه در تمامی ساعات و ایام هفته در سطح شهر تهران توسط دوربین کنترل می‌شود، به‌طوری که خودروهای مشمول با سن بالای چهار سال در صورت نداشتنِ معاینه فنی و تردد در شهر، روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به هرکدام از مراکز معتبر در کشور که به سامانه یک‌پارچه معاینه فنی ایران(سیمفا) متصل است نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند و با داشتن این گواهی، مجاز به تردد درسطح شهر و محدوده‌های طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا شوند.

حسینی‌منش در توضیح نوع معاینه فنی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اظهار داشت: لحاظ تخفیف ۲۵ درصدی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر بوده است.

وی افزود: مطابق مصوبات کارگروه ملی آلودگی هوا تنها مراکزی از معاینه فنی خودرو مجاز به انجام معاینه فنی برتر هستند که دارای تاییدیه از وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست باشند. از آنجایی که این مراکز از لحاظ فنی و تجهیزات بایستی دارای استاندارد و شرایط خاصی بوده و صحت و دقت صدور این معاینه فنی که فقط در تست آلایندگی با معاینه فنی معمولی متفاوت است، بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: تا مشخص شدن این مراکز مجاز و اعلام آن توسط دستگاه‌های ذی‌ربط با توجه به نظارت کامل بر مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران و اطمینان از صحت عملکرد و زیرساخت‌های فنی این مراکز، به‌منظور ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای پاک تنها برای خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی شهر تهران هستند تخفیف ۲۵ درصدی لحاظ می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.