×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معتادان متجاهر به تصادفات بزرگراهی دامن می‌زنند/ باید فضایی برای امرار معاش فروشندگان خیابانی ایجاد شود

تجارت گردان | معتادان متجاهر به تصادفات بزرگراهی دامن می‌زنند/ باید فضایی برای امرار معاش فروشندگان خیابانی ایجاد شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «سردار محمد حسین حمیدی» رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره پیاده‌راه‌ها گفت: افزایش پیاده‌راه‌ها پلیس را دچار مشکل می‌کند، چراکه ساخت پیاده‌راه‌ها باعث می‌شود بخشی از شبکه و معابر خودرویی از خودرو گرفته شده و به انسان تعلق گیرد و این باعث می‌شود مشکلات ترافیکی ایجاد شود.

وی ادامه داد: البته پیاده‌راه‌سازی از ضرورت‌های شهری است و ما از آن حمایت می‌کنیم ما هر چقدر پیاده‌راه‌های ایمن داشته باشیم برای رسیدن به شهر انسان محور مفید است و شهر را از خودرو محوری خارج می‌کند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که برخی اوقات شاهد هستیم برخی از کسبه با قراردادن اجناس یا کله‌قندی نه تنها پیاده‌راه‌ها بلکه معابر را نیز مسدود می‌کنند، آیا پلیس در این زمینه ورود می‌کند؟ تصریح کرد: قطعا افراد نباید شبکه معابر را که در اختیار عامه مردم است در اختیار خود گرفته و از شبکه معابر خارج کند، مگر در مواقعی که با طی مراحل قانونی مجوزهای لازم را کسب کرده باشند.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: بخشی از این تخلفات پلیسی است و به عنوان مثال پلیس با توقف بی‌جای خودرو برخورد می‌کند، اما اگر سد معبر از طریق کله‌قندی و دیگر موارد صورت گرفته باشد، ماموران سد معبر شهرداری ورود می‌کنند.

وی همچنین درباره خودروهایی که برای فروش میوه خیابان را مسدود می‌کنند، تصریح کرد: چندین طرح اجرا شده است و این فروشندگان جمع‌آوری شده‌اند و برخوردهای قضایی سفت و سخت نیز تاکنون صورت گرفته و ادامه خواهد داشت، اما باید توجه کنیم که اساسا برای این دسته از فروشندگان باید فضایی ایجاد شود که این افراد نیز بتوانند امرارمعاش داشته باشند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا هم کسی که تقاضا برای این نوع خریدها را دارد و هم کسی که از این طریق امرار معاش می‌کند فضایی را داشته باشد که در شبکه معابر ورود نکنند و به اعتقاد من نظارت و برخورد و ساماندهی برای ادامه امرار معاش این افراد باید توامان با هم اتفاق بیفتد.

سردار حمیدی همچنین درباره معابری که بیشترین تصادفات را دارد، گفت: در حوزه بزرگراهی به دلیل اینکه سرعت‌ها بالاست و تیپ جاده‌ای دارد، حوادث و تصادفات بیشتری دارد. متاسفانه مسئله افراد کارتن‌خواب و معتادان متجاهری که در حاشیه برخی از بزرگراه‌ها وجود دارند به این مشکل دامن زده‌اند و تصادفات را در این مقاطع بالا برده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش تصادفات بزرگراهی تاکید کرد: در اقداماتی که انجام شده بارها و بارها این افراد توسط دیگر همکاران ما در پلیس‌های تخصصی جمع‌‌آوری شده‌اند و به مراکز مربوطه منتقل شده‌اند و این روند باید تداوم داشته باشد که در حال انجام نیز است، در مجموع همانطور که گفتم بخشی از تصادفات ما در حوزه بزرگراهی مربوط به این گروه است.

رییس پلیس راهور فاتب یادآور شد: البته هم دوربین‌‌ها و هم شبکه معابری که در حوزه بزرگراهی وجود دارند روز به روز در حال تقویت شدن است. همچنین کنترل‌ها در این مناطق در حال افزایش است و هفته گذشته نیز یک پایگاه اورژانس در بزرگراه آزادگان راه‌اندازی شد تا سریعتر به محل حادثه رسیده و از افزایش تلفات جلوگیری شود همه این اقدامات در قالب یک کار منسجم در حال انجام است تا ان‌شاءالله ماحصل آن کاهش تصادفات در معابر بزرگراهی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.