×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
معرفی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی به بانک برای دریافت تسهیلات

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، «اکبر نیکزاد» امروز (یکشنبه هجدهم مهرماه) در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با یکی از موسسات مالی، با اشاره به برنامه دولت سیزدهم مبنی بر تولید سالانه یک میلیون مسکن در کشور افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای این طرح انجام شده و نخستین جلسه شورای عالی مسکن نیز با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.

وی افزود: بنیاد مسکن از سال ۸۴ تاکنون سالانه ۲۰۰ هزار مسکن در روستاها احداث و نوسازی کرده است که تاکنون ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده است و در سال ۱۴۱۰ جشن پایان نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی را برگزار می‌کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به واگذاری تکلیف ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به این بنیاد ادامه داد: بنابراین سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور با اقدامات بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

نیکزاد ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی با محوریت مردم است و این بنیاد تأمین اراضی و معرفی برای دریافت تسهیلات را در دستور کار دارد، برای تخصیص تسهیلات به این واحدها مشکل خاصی نداریم و تاکنون ۱۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی به بانک عامل معرفی شده که برای ۸۰ هزار واحد آن قرارداد امضا شده است.

نیکزاد توضیح داد: هر پرونده‌ای که منجر به ساخت مسکن روستایی می‌شود به این صورت است که متقاضی روستایی به بنیاد مسکن مراجعه و درخواست مجوز می‌کند؛ سپس برای صدور پروانه و دریافت وام از بانک به نهادهای ذیربط معرفی می‌شود. به ازای هر واحد ۵ مرتبه نظارت از سوی ناظر نظام فنی روستایی انجام و در صورت تأیید، تسهیلات در ۵ مرحله واریز می‌شود.

وی افزود: بنابراین آماری که بنیاد مسکن درباره تعداد ساخت و سازها ارائه می‌دهد، به دلیل داشتن سامانه خاص بسیار دقیق بوده و اینکه گفته می‌شود در برخی از سال‌ها، هیچ واحدی احداث نشده، صحت ندارد و ما هر ساله ۲۰۰ هزار واحد در روستاها احداث کردیم.

به گزارش ایرنا، تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و صندوق کارآفرینی امید پیش از ظهر امروز با حضور «اکبر نیکزاد» رئیس این بنیاد و «اصغر نورالله زاده» مدیرعامل صندوق امید با هدف تحقق محرومیت زدایی از روستاها و شهرهای محروم به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید مبلغ ۳۰ میلیارد تومان و بنیاد مسکن ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و در مجموع ۴۵ میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به افراد معرفی شده از سوی بنیاد مسکن برای رفع محرومیت، توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال در روستاها و حمایت از طرح‌های اشتغال زایی مناطق شهری و روستایی کمتر توسعه یافته تأمین مالی می‌شود.

همچنین سقف تسهیلات مذکور ۱۵۰ میلیون تومان با دوره شش ماه تنفس و بازپرداخت ۵۴ ماهه و در مجموع ۶۰ ماهه به طور قرض الحسنه تعیین شده است که نرخ کارمزد آن ۴ درصد خواهد بود.

این تسهیلات به صورت مرحله‌ای و در صورت تأیید بنیاد مسکن انجام خواهد شد. هر دو نهاد بر تثبیت واحدهای کسب و کار و نحوه هزینه کرد این تسهیلات نظارت خواهند داشت. تضامین پرداخت تسهیلات طبق دستورالعمل‌های صندوق امید دریافت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.