×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
مفاد قرارداد راه‌آهن تهران- قم- اصفهان در کمیسیون عمران بررسی شد

سید البرز حسینی در گفت و گو با ایرنا در تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در جلسه امروز، روند اجرای پروژه راه‌آهن تهران- قم-اصفهان با حضور «سعید رسولی» مدیرعامل شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: پروژه راه‌آهن تهران- قم- اصفهان در سال ۱۳۹۰ طراحی شد اما این پروژه در سال ۹۲ به بعد مورد بازنگری قرار گرفت که رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود ۴۴ میلیارد یوآن رسید و در بازنگری دیگر قرارداد، رقم هزینه به حدود ۵۵ میلیارد یوآن می‌رسد.
حسینی خاطرنشان کرد: در بازنگری آخر در سال ۹۸ مقرر می‌شود که قطعه راه‌آهن تهران- قم توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به صورت قطار برقی اجرایی شده و قطعه قم-اصفهان که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نیز داشته، توسط پیمانکار چینی به صورت سریع‌السیر اجرایی شود که با این روش، رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود ۳۳ میلیارد یوآن رسید.
وی یادآور شد: اعضای کمیسیون عمران مجلس در جلسه امروز، این موضوع را مطرح ‌کردند که آیا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، اجرای پروژه راه‌آهن تهران- قم-اصفهان با اعتباری حدود ۱۵۵ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی دارد.
 سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه در نهایت مقرر شد که این قرارداد مورد بازنگری قرار گیرد، گفت:‌ قرار است دستگاه‌های مجری تا دو هفته آینده گزارشی درباره نحوه قرارداد مذکور و شرایط اصلاح آن ارائه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.