×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | مقاومت ما بی‌انتها ولی فشار دشمن محدود است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرنگار مهر،  دومین همایش اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های قم، تهران، خراسان رضوی و اصفهان صبح امروز در مجتمع امامت مشهد برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در این همایش اظهار کرد: هرگز در غرب رهبرانی طلوع نکردند که سعادت انسان‌ها برایشان اهمیت داشته‌ باشد و برای اینکه انسان‌ها را از ظلم و بی‌عدالتی نجات دهند، تلاش کنند. فلسفه سیاسی آن‌ها ظلم بوده و این فلسفه‌ای دشمن‌ساز است. در این سو می‌بینید حرکات ما در میدان را یک فلسفه سیاسی عمیق و ژرف رهبری می‌کند و عمل نظامی ما از  منطق و فلسفه معنوی و الهی تاثیر می‌پذیرد و هدایت می‌شود. 

سرلشکر سلامی تصریح کرد: یمن چگونه خود را از زیر آوارها بیرون آورد درحالی که تمام قضاوت‌ها و تصورات جهانی حاکی از آن بود که این ملت در برابر تهاجمات بسیار شدید از بین می رود؛ اما امروز عربستان، امارات و آمریکا را عاجز کرده است و تمام فرودگاه‌های سعودی زیر سیطره پهپاد و موشک‌های یمنی قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: دشمن هرچه کرد علیه خود آنها تمام شد. می‌خواستند با توطئه‌های جنگ‌های نیابتی و تکفیری حلقه مقاومت را شکسته و نفوذ ما را از بین ببرند درحالیکه امروز اگر ما هم بخواهیم نفوذ انقلاب را کم کنیم، نمی‌توانیم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: ما در واقع به دلیل عدم میل به دشمن، موفق شدیم؛ می‌دانیم دشمن برای حل مسائل ما هیچ تلاشی نمی‌کند و اگر راهکاری نیز ارائه می‌دهد در جهت تخریب و کوچک شدن ماست. به عبارت دیگر مقاومت با سلاح‌ اتفاق نمی‌افتد؛ مقاومت مفهومی معنوی است و از روح سرچشمه می‌گیرد.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه گفت: در پاسخ به کسانی که می‌گویند تا چه زمانی باید مقاومت کنیم باید بگوییم که مقاومت هر چه ادامه پیدا کند عامل قدرتمندترشدن ماست. مقاومت به معنای تولید و حرکت است و در مقابل، ایستادن و پذیرش فشار نوعی تسلیم شدن است.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه گفت: بین استراتژی برداشتن تحریم و برداشتن اثر تحریم زمین تا آسمان فاصله است؛ برداشتن تحریم یعنی وابستگی به دشمن. دشمن چنین توانایی ندارد، اروپا نمی‌تواند و آمریکا هم اراده ندارد، اما برداشتن اثر تحریم به معنای میل کردن به درون، اندیشیدن به درون و ما باید حذف تأثیر تحریم را در دستور کار قرار دهیم.

سرلشکر سلامی گفت: امروز دشمن درباره ما به اشباع تهدید رسیده است و می‌داند بیش از این قدرتی ندارد، اما قدرت مقاومت ما آغاز شده است؛ مقاومت ما بی‌انتها است، در حالیکه فشار دشمن محدود است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.