×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مقایسه سرفیس پرو ۹ و سرفیس لپ تاپ ۵، تفاوت در چیست؟

مایکروسافت سرفیس پرو ۹ در مقابل سرفیس لپ تاپ ۵

قیمت و در دسترس بودن

Surface Pro 9 مجهز به اینتل از ۹۹۹ دلار در ایالات متحده شروع می شود، اما برای یک مدل رده بالا باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. برای پشتیبانی از ۵G باید به سراغ دستگاهی با SQ3 بروید که از ۱۱۹۹ دلار شروع می شود، در حالی که سرفیس لپ‌تاپ ۵ از نظر مالی به صرفه تر است و ۹۹۹ دلار قیمت دارد.

طراحی: براق و شیک تر

به طور کلی سرفیس پرو ۹ یک لپ تاپ ۲ در ۱ است، ولی لپ تاپ ۵ یک لپ تاپ معمولی است. مطمئناً برای استفاده چند منظوره سرفیس پرو ۹ گزینه بهتری است و وزن آن با جدا شدن صفحه کلید تنها ۸۷۹ گرم است.

سرفیس پرو ۹ یک محصول تمام آلومینیومی است و در ۴ رنگ خاص عرضه می‌شود. اگر سرفیس لپ‌تاپ ۵ را انتخاب کنید، می‌توانید اندازه‌ مورد نظر خودتون را انتخاب کنید. نسخه ۱۳٫۵ اینچی قابل حمل‌تر را می‌توان در رنگ‌های متنوع و دلپذیری داشت. اما مدل بزرگتر ۱۵ اینچی به رنگ های پلاتینیوم و مشکی مات محدود می شود. همچنین وزن آن بیش از ۱٫۵ کیلوگرم است، بنابراین به طور قابل توجهی کمتر قابل حمل است. برای ما، لبه های خمیده و فرم کوچکتر سرفیس پرو ۹ بر سرفیس لپ تاپ ۵ جذابیت بیشتری دارد.

نمایشگر و صدا: بزرگتر همیشه بهتر نیست

سرفیس پرو ۹ با همان صفحه نمایش ۱۳ اینچی و رزولوشن ۲۸۸۰×۱۹۲۰ و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز برای اسکرول فوق العاده شیک است.

هر دو لپ تاپ ۱۳٫۵ و ۱۵ اینچی سرفیس ۵ دارای صفحه نمایش با نسبت تصویر ۳:۲ و مولتی تاچ ۱۰ نقطه ای هستند. تراکم پیکسلی نیز یکسان است. شما به صفحه نمایش ۲۲۵۶×۱۵۰۴ برای لپ تاپ ۱۳٫۵ اینچی و ۲۴۹۶×۱۶۶۴ برای لپ تاپ ۱۵ اینچی نگاه می کنید که هر دو از Dolby Vision IQ برای پخش ویدئو و صدای Dolby Atmos از بلندگوهای چهارگانه پشتیبانی می‌کنند.

نمیتوانیم در صفحه نمایش برتری خاصی به مدلی بدهیم، اما در سرفیس پرو ۹ رزولوشن ممکن است چندان بالا نباشد، اما نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز برای چشم‌ها لذت بخش خواهد بود.

سخت افزار و مشخصات: کمبود انرژی

سرفیس پرو ۹ را می توان در انواع اینتل یا کوالکام خرید کرد که دومی از سیلیکون سفارشی SQ3 طراحی شده توسط مایکروسافت استفاده می کند. ممکن است از نظر عملکرد کلی کمی ضعیف باشد، اما باتری آن تا ۱۹ ساعت دوام می آورد، در حالی که نسخه های اینتل فقط تا ۱۶ساعت کار خواهند کرد.

حق انتخاب بین ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت SSD وجود دارد، اما نسخه های اینتلی می توانند ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD را پشتیبانی کنند، البته اگر بودجه شما به اندازه کافی باشد.

درباره نسل پردازنده، تفاوتی بین این دو لپ تاپ مایکروسافت نیست. این بار برخلاف مدل‌های سال گذشته که نسخه AMD نیز وجود داشت، این بار مایکروسافت منحصراً از اینتل استفاده می‌کند. هر دو مدل ۱۳٫۵ و ۱۵ اینچی دارای گزینه های حافظه و حافظه یکسانی هستند که به ترتیب دارای ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت هستند.

باطری مدل ۱۳٫۵ اینچی معمولاً حدود ۱۸ ساعت با شارژ کامل و مدل ۱۵ اینچی تا ۱۷ ساعت دوام می آورد. هر دو دارای یک پورت Thunderbolt 4 و یک USB-A کندتر (اما راحت تر) هستند.

هر دو سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ دارای وب‌کم‌هایی هستند که با تشخیص چهره Windows Hello به خوبی کار می‌کنند و میکروفون‌های استودیویی دوگانه برای صدای شفاف در حین تماس‌های ویدیویی هستند.

برنده رقابت

تجارت گردان | مقایسه سرفیس پرو ۹ و سرفیس لپ تاپ ۵، تفاوت در چیست؟

سرفیس لپ تاپ ۵ یک کامپیوتر عالی برای کسانی است که به دنبال چیزی قابل اعتماد هستند. به اندازه کافی قدرتمند است و انتخاب فوق العاده ای است، اما سرفیس پرو ۹ برای کسانی طراحی شده است که می خواهند چیزی کمی خاص تر داشته باشند، چیزی که برای خلاقان و کسانی که به یک ابزار طراحی قدرتمند نیاز دارند مناسب باشد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و تجارت گردان مسئولیتی درباره آن ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.