×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ممنوعیت فروش چارتری پرواز برای آرامش سفرهای هوایی/رشد ۵ درصدی فروش بلیت و تعداد پروازها نسبت به پارسال

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۴ خرداد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس گزارشی که از سوی سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دریافت شده در حال حاضر تعداد پروازها کاهش پیدا نکرده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در جلسات متعدد با سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید داشتیم که باید بساط سوداگری جمع شود و برای این کار نیز مدت ‌زمان تعیین شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی مهمترین متضررهای بازار سوداگرانه فروش بلیت غیرمجاز هستند، افزود: زمانی که بلیت هواپیما گران‌تر در بازار به فروش می‌رسد، سود این گران فروشی به جیب واسطه‌ها سراریز می‌شود و عملا مردم و شرکت‌های هواپیمایی ضرر می‌دهند. بنابراین نقاط هدف،  کاهش و برچیدن بساط سوداگری در حوزه فروش بلیت هواپیماست.

بذرپاش ادامه داد: یکی از محل‌های اشکال و مشکلاتی که در بخش فروش بلیت هواپیما ایجاد شده است صدور مجوزهای بلاوجه چارتری است که برای این موارد دستور دادم تا سازمان هواپیمایی تا بساط سوداگری در بازار فروش بلیت هواپیما برچیده شود تا بازار آرامش بگیرد.

ورود نهادهای نظارتی و تعزیراتی به تخلف از نرخ مصوب فروش بلیت پروازی

بذرپاش گفت: اینکه سازمان هواپیمایی ورود بیشتر به فروش بلیت داشته باشد برای ما حائز اهمیت است. در خصوص فروش بلیت نرخ مصوب داریم که نباید از آن عدول کرد و خارج از نرخ مصوب، تخلف است و نهادهای نظارتی و تعزیراتی در این خصوص ورود خواهد کرد.

رشد ۵ درصدی فروش بلیت و تعداد پروازها

وی تصریح کرد: قبول دارم که برخی از نابسامانی‌ها در فروش بلیت به دلیل رفتار سوداگرانه برخی از شبکه های غیررسمی بود. اما در تعداد بلیت و تعداد پرواز نه تنها کاهش نداشتیم بلکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشتیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.