×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ممنوعیت واردات کالا‌های دارای مشابه داخلی

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، آقای علی ربیعی سخنگوی دولت، در گفتگو با بخش خبری ۱۴ سیما، با اشاره به تصمیمات نشست امروز شورایعالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه، گفت: این تصمیم با هدف حمایت از توان تولید داخلی، حفظ اشتغال و افزایش توان رقابت پذیری تولیدکنندگان اتخاذ شده است که پیام بسیار خوبی برای تولیدکنندگان داخلی است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: بر اساس همین تصمیم مقرر شد به منظور حفظ پیمان‌های تجاری دو و چند جانبه با دیگر کشورها، واردات ما صرفا از تولیدات کشور مبدا انجام شود و صادرات مجدد از این کشور‌ها به داخل ممنوع خواهد بود.
آقای ربیعی، با بیان اینکه در خصوص ادامه بررسی اصلاح ساختار بودجه در شورایعالی هماهنگی اقتصادی امروز نوبت به بررسی سیاست‌های مالیاتی رسید، گفت: در حال حاضر به طور متوسط شش درصد و با در نظر گرفتن شرکت‌های دولتی و تامین اجتماعی سر جمع فقط ۱۴ درصد از تولید ناخالص داخلی از نظام مالیاتی تامین می‌شود که این رقم اصلا قابل قبول نیست، لذا در نشست امروز راهکار‌های اصلاح نظام مالیاتی بررسی شد.
سخنگوی دولت، افزود: در این نشست تاکید شد که اصلاح نظام مالیاتی با جهت گیری دفاع از طبقات پایین اجتماعی و حمایت از تولید انجام شود، همچنین در این جلسه اشکلاتی به طرح پیشنهادی مطرح و ادامه مباحث به جلسه بعد موکول شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.