×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
منابع شبکه بانکی به کمک تسهیلات دهی در بخش مسکن بشتابد

تجارت گردان | منابع شبکه بانکی به کمک تسهیلات دهی در بخش مسکن بشتابد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بانک مسکن-هیبنا، شهباز حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی بازار مسکن دغدغه های بسیاری را برای مردم به ویژه نسل جوان ایجاد کرده است، گفت: خوشبختانه عزم جدی در مجلس برای ساماندهی بازار مسکن ایجاد شده و امیدواریم به زودی با تعامل با دولت مسیر بهبود وضعیت دنبال شود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای ساماندهی بازار مسکن نمی توان از یک سازمان، وزارتخانه و یا حتی یک بانک انتظار معجزه داشت، افزود: همانگونه که در پیدایش وضعیت فعلی دستگاه های مختلفی با کم کاری نقش داشته اند اکنون نیز همین دستگاه ها باید با تعاملی نسبی مسیر را برای بهبود وضعیت هموار کنند.
وی با تاکید بر اینکه انتظار از بانک مسکن برای افزایش سقف وام بی جا است، تصریح کرد: بانک مسکن مانند هر بانک دیگری دستورالعمل ها و بخشنامه ها را پیاده می کند از این رو اگر سقف وام مبلغ مشخصی است باید در دستورالعمل ها تغییرات لازم اعمال شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن نیازمند رشد سرمایه این بانک عامل است، گفت: دولت می تواند با در نظر گرفتن ردیفی مستقل تسهیلات در این بخش را تقویت کرده و از این مسیر به ساخت و ساز تولید کمک کند زیرا این نوع حمایت نیز مصداق حمایت از تولید است.
وی با تاکید بر اینکه باید انبوه سازان در شرایط فعلی مورد حمایت جدی دولت قرار بگیرند، افزود: با توجه به اینکه دولت از پس ساخت مسکن و تولید آن طبق وظیفه قانونی خود بر نمی آید لازم است بخشی از این وظیفه با ارایه مشوق های لازم به انبوه سازان واگذار شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه ارایه تسهیلات ارزان با تنفس و همچنین مهلت بازپرداخت طولانی می تواند مشوق خوبی برای حضور انبوه سازان در بحث ساخت و ساز مسکن باشد، تصریح کرد: در سال های اخیر کاهش عرضه به نسبت تقاضا در گرانی مسکن نقش پررنگی داشته از این رو باید زمینه افزایش تولید مسکن و همچنین عرضه آن با اخذ مالیات از خانه های خالی فراهم شود.
حسن پور بیگلری ادامه داد: دولت باید منابع مجزایی را برای بانک مسکن به عنوان بانک متولی این حوزه در نظر بگیرد تا انجام وظایف از سوی آن با وقفه مواجه نشود.
وی ادامه داد: برای جبران منابع مورد نیاز در بخش مسکن می توان علاوه بر بانک مسکن از توان مالی بانک های دیگر نیز استفاده کرد از این رو باید یک هماهنگی فرا دستگاهی از سوی بانک مرکزی برای این مهم صورت بگیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس آماده کمک به مجموعه دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن با هدف تسهیل گری در بحث ساماندهی بازار است و در این رابطه در صورت لزوم به تصویب قانون نیز اقدام خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.