×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان که امروز به عنوان جانشین جواد نکونام در فولاد خوزستان انتخاب شد، در نشست خبری پیش از بازی با ملوان، اظهار کرد: خوشحالم در فولاد خوزستان هستم. براساس سلسله مراتبی که در دوران مربیگری داشته‌ام امروز به یکی از با امکانات‌ترین باشگاه‌های داخلی کشور آمده‌ام. خیلی خوشحالم که فولاد خوزستان به لحاظ ساختاری و سخت افزاری یکی از تکمیل‌ترین باشگاه‌های کشور است.

وی افزود: خوشحالم این اعتماد به من شد تا بتوانم سکان تیم فوتبال فولاد خوزستان را به عهده بگیرم. در این میان به تیم ملوان خوش آمد می‌گویم و امیدوارم بتوانیم میزبان خوبی برای این تیم باشیم.

بیشتر بخوانید

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در این یکی، دو روز نمی‌توانستیم کار خاصی انجام دهیم و فقط با برگزاری جلساتی سعی در تغییر نگاه به بازی و ایجاد ذهن برنده در بازیکنان داشتیم.

منصوریان عنوان کرد: داشتن تک‌تک این بازیکنان برای هر مربی می‌تواند آرزو باشد و اکنون کلکسیونی از بازیکنانی داریم که شاید فقط مقداری دچار افت روحی شده‌اند و باید با شروع کار در اهواز بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی ادامه داد: فردا روز مهم برای بازیکنان ما است. فولاد خوبی را در جام باشگاه‌های آسیا دیدیم و برای تکمیل این کار نیاز است تا فردا یک استارت خیلی خوب داشته باشیم. امیدواریم فردا سربلند شویم و از هواداران می خواهیم که از بازیکنان تیم حمایت کنند چون همه ما پای یک سفره نشسته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: فولاد در یکی، دو پست تخلیه شده است و سینا مریدی و بوحمدان را از دست دادیم اما خوشخالم آبشک کم‌کم در حال رسیدن به شرایط ایده‌آل است. برای بازی فردا دو، سه فضای آسیب‌زا داریم اما مهره‌های تشنه و جایگزین داریم. فولاد چهارمین باشگاه کشور است و بعد از استقلال، پرسپولیس و سپاهان رکورد قهرمانی در لیگ در اختیار فولاد است. هوادار فولاد هم قهرمانی لیگ، هم حضور در آسیا و هم قهرمانی در جام حذفی را دیده است. من به بازیکنانم گفتم که یاعلی بگویید و بلند شوید و ضمن این که باید از نام فولاد دفاع کنیم و در مسیر خیلی خوب قرار بگیریم.

وی ادامه داد: جام حذفی را پیش رو داریم و محکم باید کار کنیم. به هر حال کادرفنی جدید باید با شرایط هماهنگ شود و بزرگترهای تیم باید کمک کنند و با تمام قوا در جام حذفی می‌جنگیم و سعی می‌کنیم هر روز تیم را از نظر روحی و روانی بهتر کنیم. ما مثل دانش‌آموزی هستیم که خرداد را از دست داده‌ایم و فقط شهریور را داریم و باید خیلی زود تیم را جمع کنیم تا به فرم ایده‌آل برسیم. به بزرگترهای تیم دل‌خوش هستم. من خیلی خوش بینم که بزرگترهای فولاد مثل ایوب والی، ساسان انصاری، اشکان داژگه، آبشک و گردان به ما کمک کنند. فکر می‌کنم باید در مسیر خیلی خوبی قرار بگیریم زیرا هوادار ما عادت کرده خوب فوتبال بازی کردن را ببیند. باید تلاش کنیم کاشته‌های کادرفنی قبلی را بهبود ببخشیم. مسیر قبل را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم فوتبال بهتری ارائه دهیم.

مدل فوتبال خوزستان برزیلی است

منصوریان بیان کرد: من به بازی در عقب زمین اعتقاد ندارم و دوست دارم تهاجمی بازی کنیم. تجربه من در آبادان این کمک را به من می‌کند که به این صورت باشیم. خوزستان میل به بازی هجومی دار و مدل آن برزیلی است. همین نگاه را در فوتبال فولاد هم می‌بینم. من افق خوبی را برای تیمم می‌بینم. با تمام وجود می‌جنگیم و امکانات موجود این امکان را به ما می‌دهد و سعی می‌کنم رویاهای بزرگ داشته باشم و ان‌شاءالله در این جا بتوانیم دست به کارهای بزرگ بزنیم و هوادار را خوشحال کنیم.

هزینه‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان درشت‌تر از فولاد است

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به قرارداد یک و نیم ساله با باشگاه فولاد، آیا در بلند مدت قول قهرمانی داده شده است؟ عنوان کرد: در بازار قهرمانی، هزینه‌ و خریدهای سه تیم خیلی درشت‌تر از فولاد است. استقلال، پرسپولیس و سپاهان هزینه‌های درشتی داشته‌اند و بدشانسی هم نیاورده‌اند اما فولاد در این مسیر بدشانسی آورده است ولی ما دو، سه هدف را دنبال می‌کنیم؛ باید فضای آکادمی را درست کنیم و سال گذشته که در آبادان بودم استنباط من این بود که اگرچه پول نداریم اما گنج داریم و من در آن جا بازیکنان خیلی زیادی را انتخاب کردم و به کادرفنی‌ام می گفتم برخی از این نفرات وقتی راه می‌روند احساس می‌کنم دو تا ۱۰۰ میلیارد تومان در پاهای آن‌ها تکان می‌خورد. از جنس قایدی و زکی‌پور در فوتبال خوزستان ۱۰۰ نفر را دیده‌ام.

منصوریان بیان کرد: در ۱۵ تا ۱۶ ماه پیش رو حتما باید ارتباط مستقیم با آکادمی داشته باشیم و ورودی آکادمی را به تیم بزرگسالان زیاد کنیم و اگر به هر دلیلی ورودی کم شد، نگاه بسیار ویژه به تیم فولاد نوین داریم و آن جا یک پایگاه بسیار خوب است. در کنار این مسیر باید نگاه خیلی خوب به صدر جدول هم داشته باشیم. اعتقادم این است که بخش اعظمی از مسیر قهرمانی را سرمایه تعیین می‌کند اما کلیت نیست. اگر در ۱۰ مسابقه آینده و جام حذفی بتوانیم تیم را به شکلی که بخواهیم برسانیم شاید در ادامه مسیر نیاز به خرید تک ستاره داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر همین تیم از نظر روحی روانی برنگردد می‌تواند آسیب بزرگ باشد. باید با بزگترهای تیم جلسه برگزار کنیم تا خیلی زود تیم را شکل بدهم. ما باید به صورتی پیش برویم که در فصل آینده استارت کار را قوی بزنیم. چون فولاد شانه به شانه تیم‌های پایتخت حرکت می کند و طی دو سال گذشته این اتفاق برای آن افتاده است و نیاز داریم باشگاه و هوادار از ما حمایت کنند. کمک بزرگی که در باشگاه فولاد است و من در باشگاه های دیگر کمتر دیدم، سخت افزار است و این سخت افزار خیلی می‌تواند کمک کند. به هر حال تلاش می‌کنیم شانه به شانه پایتخت نشین‌ها و سپاهان پیش برویم.

صدر و وسط جدول در اختیار مربی ایرانی است

سرمربی جدید فولاد در واکنش به این سوال که هواداران فولاد درخواست مربی خارجی داشتند اما در نهایت با شما قرارداد امضا شد، عنوان کرد: مربی داخلی و مربی خارجی بسیار خوب داریم. من در فوتبال روزهای خیلی خوب و بد زیاد داشته‌ام. امروز صدر و وسط جدول در اختیار مربیان ایرانی است. من باید بازی هایم را به صورتی برنامه‌ریزی کنم که به هواداران بگویم اگر باشگاه به من اعتماد کرده است، اطمینان اشتباهی نیست. چه آن بخش هواداری که با من موافق است و چه آن بخشی که با من زاویه فکری دارد، باید بداند دل من کمتر از مربی خارجی برای فولاد نمی‌سوزد.

منصوریان عنوان کرد: من در نوع قراردادم زیاد بحث مالی نداشتم چون می‌خواستم در فولاد کار کنم. آپشن‌های زیادی داشتم اما امسال اجازه دادم تیمی به سراغ من بیاید تا بتوانم تفکراتم را عملیاتی کنم.

زمان ثابت می‌کند من اشتباه می‌کنم یا هوادار فولاد!

وی افزود: تیم‌هایی که در آن‌ها کار کرده‌ام عاشقشان بوده‌ام و هستم اما به این اعتقاد دارم که در تیمی کار کنم که با یک سخت افزار کامل وارد یک تورنمنت می‌شود. زمان می‌تواند ثابت کند که هوادار فولاد اشتباه می کرده یا منصوریان اشتباه کرده است.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: مربیان خارجی قابل احترام هستند اما مربی خارجی خوب و بد داریم. در حال حاضر در کشور نیز مربی ایرانی بسیار قوی و ضعیف داریم.

می‌توانیم بهترین نخبه‌های مربیگری را داشته باشیم

منصوریان عنوان کرد: به دور مسائل از مختلف و خودخواهی فکر می‌کنم اگر دری برای مربیان ایرانی باز شود می‌توانیم بهترین نخبه ها را داشته باشیم. برای مثال روزی که تیم های آلمانی علی دایی و من را می خواستند دوستان خودمان باور نداشتند که تیم های آلمانی واقعا به دنبال ما هستند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: استایل فوتبال خوزستان با نگاه من همسو است. من از فوتبال رو به جلو خوشم می‌آید اما اگر در جایی نیاز باشد که نتیجه دارای اهمیت باشد، کیفیت دیگر اهمیتی ندارد. نگاه من رو به جلو است و تلاش خواهم کرد تا سیستم تیم فولاد را به سمت دو مهاجم ببریم.

منصوریان عنوان کرد: بازیکنی مثل الکس آلگریا وقتی در تیم است باید کیفیت لالیگایی خود را به بازیکنان انتقال دهد. این بازیکن نیاز به اعتماد به نفس دارد و تلاش کرده‌ام در این مدت کوتاه به او اعتماد به نفس بدهم.

رفتن پریرا از فولاد حفره بزرگی ایجاد کرد

وی افزود: رفتن پریرا از فولاد حفره بزرگی در خط حمله این تیم ایجاد کرد. باید بتوانیم با همین بازیکنان در بخش‌های مختلف نیازمان را جبران کنیم.

منصوریان تصریح کرد: تلاش ما این است تا بازیکنان خوب تیم‌های پایه را به تیم اصلی منتقل کنیم و تلاش خواهیم کرد در همه بخش‌ها به بازیکنان آکادمی کمک کنیم.

بازیکنان باید از خواب بیدار شوند

وی با بیان اینکه خیلی امیدوار هستیم، افزود: بچه‌ها باید از خواب بیدار شوند. نمی‌توانیم بگوییم که بازیکنانی که در مقابل الهلال و الفیصلی بازی کرده‌اند فردا در برابر ملوان بد بازی کنند. فکر می‌کنم وضعیت ما در جدول خیلی خوب خواهد شد. همچنین برای کادرفنی مجاهد خضیراوی قطعا به ما اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.