×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با ارائه تحلیلی از ظرفیت ها و امکانات موجود در منطقه متبوع خود در حوزه های ترانزیتی، گردشگری، توانمندی های تولیدی-صنعتی و فعالیت های دانش بنیان، اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی در زمینه های فناوری اطلاعات و کسب وکارهای نوین؛ تولیدکننده دستگاه عیب یاب خودرو؛ فناوری زیستی،کشاورزی و صنایع غذایی؛ تولیدکننده لوازم آزمایشگاهی و پرینترهای سه بعدی؛ طراح و ساخت جت پرینترهای صنعتی و دستگاه های آنالایزر و کنترل کننده آنلاین آب؛ مشغول به فعالیت می باشند.
وی با اشاره به اهمیت اتصال این منطقه به خط ریل سراسری و نقش آن در توسعه فعالیت های ترانزیتی خواستار گسترش همکاری فی مابین با محوریت حمایت از شرکت های نوآور،فناورو دانش بنیان شد و افزود: با توجه به ظرفیت ها و فرصت های خوبی ارتباطی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و به ویژه روسیه، این منطقه می تواند به مرکز همکاری ها با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حوزه های دانش بنیان، تبدیل شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تصریح برآشنایی خود با ظرفیت های بندر انزلی و منطقه آزاد انزلی در حوزه های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین تصریح کرد: فرصت های خوبی برای همکاری دو جانبه در زمینه حمایت از شرکت های نوین در زمینه تجاری سازی محصولات و فناوری وجود دارد و این مهم با توجه به توانمندی های موجود در منطقه آزاد انزلی قابل پیگیری و همکاری است.
وی با اعلام موافقت برای برای بازتعریف و اجرای توافقنامه منعقده با سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: با تعیین سازوکار و سرفصل های همکاری براساس توانمندی های دو طرف، ظرفیت مناسبی جهت حضور برندهای فعال در بخش نرم افزاری و کسب و کارهای اینترنتی را در منطقه آزاد انزلی فرآهم نمود.
لازم به ذکر است هم اکنون حدود یکصد شرکت نوآور و فناور نیز در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت می باشند و این سازمان در مسیر حمایت از فعالیت های دانش پایه، رویداد نوآوری، فناوری هوانوردی کشور را با سازمان صنایع هوایی در دست اقدام دارد.
در این دیدار که معاونین معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و مشاور مدیرعامل و مسئول دفتر تهران سازمان حضور داشتند، مقرر شد دو طرف در خصوص عملیاتی سازی مباحث مطروحه و مورد توافق با یکدیگر تعاملات بیشتری داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.