×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مهاجرت دوبرابری کاربران به ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰

در اکتبر سال ۲۰۲۱ بود که شرکت مایکروسافت ویندوز ۱۱ را برای عموم عرضه کرد. اگرچه اولین کاربرانی که به سمت این به روز رسانی نرم افزاری رفتند با مشکلات و باگ‌های زیادی روبه‌رو شدند، اما داده‌های جدید نشان می‌دهد که کاربران بیشتری به ویندوز ۱۱ مهاجرت می‌کنند.

بر اساس گزارش فون آرنا، گزارش‌های میزان استفاده از ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد که تعداد کاربران این سیستم عامل از نوامبر ۲۰۲۱ دوبرابر شده است. این گزارش نشان می‌دهد که کاربران ویندوز ۱۱، ۱۶.۱ درصد از کل کاربران ویندوز را تشکیل می‌دهند. درصدی که در ماه نوامبر تنها به ۸.۶ رسیده بود.

گفته شده این اعداد با اظهارات اخیر مایکروسافت که می‌گوید کاربران سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت رایانه‌های خود را به ویندوز ۱۱ مجهز کرده اند، مطابقت دارد. این سرعت به اندازه‌ای بوده که گفته می‌شود دو برابر سریع‌تر از مهاجرت کاربران به ویندوز ۱۰ بوده است. حتی مایکروسافت ادعا کرد که رضایت کاربران از ویندوز ۱۱ در بین تمام نسخه‌های ویندوز که تاکنون منتشر شده بالاتر بوده است.

افزایش محبوبیت ویندوز ۱۱ با پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی

البته باید گفت که این داده‌ها با بررسی ۶۰ هزار رایانه اعلام شده که با در نظر گرفتن میلیارد‌ها رایانه‌ای که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، بسیار کوچک به نظر می‌رسد. علاوه بر این داده‌ها سیستم‌هایی را که از ویندوز ۱۰ یا ۱۱ استفاده نمی‌کنند حذف می‌کند به این معنی که داده‌های منتشر شده شامل کاربران ویندوز ۷ و ۸ نمی‌شود.

با توجه به اینکه بسیاری از سیستم‌ها با ویندوز ۱۱ ناسازگار هستند و نمی‌توان آن‌ها را از طریق روش‌های معمولی به ویندوز ۱۱ ارتقا داد میزان استقبال کاربران از این نسخه ویندوز چشمگیر است. همچنین انتظار می‌رود که محبوبیت ویندوز ۱۱ با افزایش پشتیبانی این شرکت از برنامه‌ها و بازی‌های اندروید در سیستم عامل افزایش یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.