×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مهمترین چالش‌های صنعت بیمه و راه‌های هوشمندسازی عملیات بیمه‌گری

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در این نشست که روز ۱۷ فروردین ماه جاری به میزبانی مدیریت کل دفتر حراست این شرکت برگزار شد، مهمترین چالش‌ها و آسیب‌های صنعت بیمه مورد بحث و بررسی اعضای “کمیته بیمه‌ای حراست‌های صنعت بیمه” قرار گرفت و تمامی اعضای حاضر در جلسه، بر ضرورت شناسایی گلوگاه‌های احتمالی فساد در صنعت بیمه و نحوه مقابله با آن و نیز چگونگی آسیب‌ شناسی چالش‌های پیش رو تاکید کردند.

در نشست مذکور، پس از ایراد سخنان حسن ابراهیمی مشاور وزیر و رییس کل مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی و علی اکبر ترکاشوند مدیر کل دفتر حراست بیمه مرکزی در خصوص اهداف برگزاری این نشست با هدف هم افزایی و تعامل بیشتر مدیران حراست برای کمک به تحقق اهداف عالی شرکت‌های بیمه، بر ضرورت فرهنگ‌ سازی و آماده سازی آحاد مردم برای بهره‌مندی از مزایای صنعت بیمه اشاره و تاکید شد.

دکتر اکبر بهاروند مدیرکل دفتر حراست بیمه دانا در ابتدای این جلسه، ضمن خوشامدگویی به مدیران حراست صنعت بیمه، اهداف برگزاری چهارمین نشست هم‌اندیشی مدیران حراست شرکت‌های بیمه را ذکر و ابراز امیدواری کرد: با افزایش میزان تعامل و همکاری‌های لازم، چالش‌های اساسی این صنعت شناسایی و با تلاش مضاعف دست‌اندرکاران مربوطه، تصمیم‌ گیری در خصوص ارائه راهکارهای مناسب برای غلبه بر مشکلات سرعت یابد.

در ادامه نشست، دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه دانا با ارائه گزارش جامعی از مشکلات و چالش‌های صنعت بیمه، به ارائه راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات پرداخت.

وی شفاف‌ سازی اطلاعات را مهم‌ترین چالش این صنعت، عنوان و خواستار تنظیم صورت‌های مالی صنعت بیمه براساس استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی شد و اظهار داشت: بیمه یکی از ابزارهای مهم برای انضباط بخشی به اقتصاد کشور است، لذا برای شفاف سازی بیشتر اطلاعات و برطرف شدن چالش های پیش رو ضرورت دارد صنعت بیمه با تقویت زیرساخت های لازم به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های بیمه‌ای حرکت کند.

مدیرعامل بیمه دانا به نقش موثر صنعت بیمه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اشاره و سپس ضمن مقایسه عملکرد شرکت‌های داخلی با صنعت بیمه جهان گفت: متاسفانه به رغم افزایش نسبی ضریب نفوذ بیمه در ایران، هنوز با متوسط ضریب نفوذ جهانی فاصله معناداری داریم.

دکتر جعفری، ضرورت اصلاح و بازنگری در پاره‌ای از قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و فعالیت یک سامانه جامع آماری در صنعت بیمه با هدف کمک و یکپارچه سازی اطلاعات را ابزار بسیار مهمی برای کمک به رشد و رونق صنعت بیمه دانست.

وی، طراحی محصولات جدید بیمه‌ای، راه اندازی بیمه‌های زندگی متصل به سهام، طراحی مرکز مدیریت ریسک مبتنی بر استانداردهای لازم، تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان صنعت بیمه و نیز راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات در صنعت بیمه را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: با نقش موثر مدیران حراست این صنعت و تلاش مضاعف آنان، آسیب شناسی مشکلات برای برطرف شدن آنها سرعت یابد.

دکتر جعفری تاکید کرد: مدیران حراست نقش بسیار موثری در بهبود روند امور و نیز اصلاح سیاست‌ها و تصمیم‌سازی ها دارند.

در پایان این نشست اعضای کمیته بیمه‌ای حراست‌های صنعت بیمه، ضمن قدردانی از میزبانی شرکت بیمه دانا بابت برگزاری این نشست، بر ضرورت جمع بندی راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و چالش‌های صنعت بیمه تاکید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.