×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
موتو G200 پرچمدار جدید موتورولا با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸+ معرفی شد

تجارت‌گردان – گوشی‌های سری جدید موتورولا از بازه قیمتی ۲۰۰ یورو آغاز شده و بالا می‌رود، اما حتی گران‌ترین آنها نیز به گرانی پرچمداران فعلی بازار نیست. دو مدل از این گوشی‌ها دارای نمایشگر LCD با نرخ نوسازی بالا بوده و سه مدل دیگر از نمایشگرهای OLED بهره می‎برند. هر ۵ مدل دارای باتری‌های ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی هستند، اما شارژرهای متفاوتی دارند. آخرین وجه تشابه این گوشی‌ها هم رابط کاربری My UX بر پایه اندروید ۱۱ است با تضمین یک آپدیت سیستم عامل در آینده است. خب، بیایید نگاهی داشته باشیم به مشخصات این گوشی‌ها به صورت انفرادی.

مشخصات گوشی موتو G200  موتورولا

در مقایسه با نسل قبل، یعنی G100 این گوشی از سه جهت ارتقا پیدا کرده است. اولین بخش چیپست آن است که این گوشی در حال حاضر از قدرتمندترین تراشه کوالکام بهره می‌برد. باوجود آنکه نسل جدید چیپست‌های کوالکام در راه است، G200 از اسنپدراگون ۸۸۸+ استفاده می‌کند. نکته جالب اینجاست که قیمت این گوشی ۴۵۰ یورو است و این یعنی در ازاء پرداخت یک گوشی میان‌رده، عملکردی در سطح پرچمدار ارائه خواهد شد. موتورولا برای G200 دو میزان حافظه (۱۲۸ یا ۲۵۶  گیگابایت) از نوع UFS 3.1 در نظر گرفته است که با ۸ گیگابایت رم LPDDR5  همراه شده است.

ارتقا دیگر از جنبه نمایشگر است. این گوشی از یک نمایشگر ۶٫۸ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. در بازار گوشی‌های هوشمند، محصولات کمی هستند که از این نرخ نوسازی بالا بهره می‌برند. این نمایشگر دارای پوشش رنگی DCI-P3 بوده و از محتوای HDR10  پشتیبانی می‌کند.

ارتقا دیگر G200 در مقایسه با نسل قبل در بخش دوربین است. دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی به اندازه ۲٫۱ میکرومتر در حالت ترکیب پیکسل ۹ به ۱ بهره می‌برد. امکان فیلمبرداری ۸K و ۹۶۰ فریم در حالت صحنه آهسته نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده است. در کنار این دوربین یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار قرار گرفته که امکان عکاسی در حالت ماکرو را نیز خواهد داشت. یک سنسور تشخیص عمق نیز به عنوان دوربین سوم این دو دوربین را همراهی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی است.

برای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی این گوشی یک شارژر ۳۳ وات در نظر گرفته شده است که طبق گفته موتورولا در مدت ۱۵ دقیقه به اندازه مصرف یک روز گوشی را شارژ خواهد کرد. جنس قاب پشتی گوشی از پلاستیک است اما موتورولا تلاش کرده تا با رنگ‌های متالیک در فریم و بدنه مات در پشت ظاهر جذاب‌تری به آن ببخشد. این بدنه در برابر قطرات آب نیز تا حدی مقاوم است (IP52).

فروش گوشی Moto G200  از چند هفته آینده در اروپا و آمریکای جنوبی آغاز خواهد شد و هنوز مشخص نیست که چه زمانی در بازار خاورمیانه عرضه می‌شود.

مشخصات Motorola Moto G71

این گوشی از یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی OLED  با رزولوشن ۱۰۸۰p+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‎برد. به لطف چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ که چند هفته‌ای از معرفی آن می‌گذرد، این گوشی از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند. از نظر عملکرد پردازنده ۱۵ درصد و گرافیک ۳۰ درصد در مقایسه با اسنپ ۶۹۰ این پردازنده قوی‌تر شده و با نود پردازشی ۶ نانومتری تولید شده است.

این تراشه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی با امکان افزایش فضا توسط microSD  همراه شده است. البته یک نسخه از این گوشی با ۸ گیگابایت رم در هند عرضه خواهد شد.

موتو جی ۷۱ دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بوده که با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو همراه شده است. امکان فیلمبرداری در این گوشی به کیفیت ۱۰۸۰p در نرخ ۶۰ فریم محدود شده است.

باوجود ابعاد کوچکتر در مقایسه با G200 این گوشی هم از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژر ۳۰ وات و پورت USB-C بهره می‌برد. ۵۰ درصد ظرفیت باتری در مدت ۳۰ دقیقه شارژ خواهد شد. مانند برادر بزرگتر این گوشی هم از فناوری صوتی دالبی اتمس پشتیبانی کرده و در برابر پاشش آب مقاوم است.

Moto G71 هم در هفته‎های آینده با قیمت ۳۰۰ یورو راهی اروپا خواهد شد. این گوشی قرار است که در هند، آمریکا جنوبی و خاورمیانه نیز عرضه شود.

مشخصات گوشی موتو جی ۵۱ موتورولا

G51  از چیپست اسنپدراگون ۴۸۰+ با امکان پشتیبانی از شبکه ۵G بهره می‌برد. نمایشگر ۶٫۸ اینچی LCD این دستگاه دارای رزولوشن ۱۰۸۰p+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. این گوشی نیز از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و با قیمت ۲۳۰ یورو راهی بازار خواهد شد.

این گوشی از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (با امکان فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p در نرخ ۶۰ فریم) و ۲ مگاپیکسلی ماکرو همراه شده است. نسخه پایه این گوشی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است اما نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن نیز عرضه خواهد شد. در هر دو نسخه امکان افزایش حافظه از طریق microSD  در نظر گرفته شده است.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی G51 دارای شارژ ۱۰ وات است. این گوشی نیز دارای گواهینامه IP52 است و ابتدا راهی بازار اروپا و سپس آمریکا جنوبی، هند، خاورمیانه و آسیا خواهد شد.

مشخصات Moto G41 موتورولا

این گوشی به نوعی نسخه اقتصادی G71 به حساب می‌آید. G41 از یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰p+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‎برد. قیمت این گوشی نیز کمی پایین‌تر و ۲۵۰ یورو است.

این گوشی دارای چیپست Helio G85 است و از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند. این تراشه با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی همراه شده و امکان پشتیبانی از microSD  نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی بوده دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر است. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (که امکان عکاسی ماکرو را نیز دارد) و فیلمبرداری ۱۰۸۰p/30 fps نیز برای G41 در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به فناوری دالبی اتمس، فناوری IPX2 ، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی و شارژر ۳۰ وات اشاره کرد.

مشخصات گوشی Moto G31 موتورولا

این گوشی از یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی OLED  با رزولوشن ۱۰۸۰p+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. این گوشی از شبکه ۵G پشتیبانی نمی‌کند. قلب تپنده G31 چیپست Helio G85 است که با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با امکان پشتیبانی از کارت حافظه همراه شده است.سنسور اصلی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است که با یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (فیلمبرداری ۱۰۸۰p/30 fps) همراه شده است.باتری این دستگاه ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژر ۱۰ وات است. موتو جی ۳۱ با قیمت ۲۰۰ یورو راهی بازار خواهد شد و این ارزان‎ترین گوشی در سری جدید موتورولا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.