×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
موسسه اعتباری نور از شنبه تحت مدیریت بانک ملی فعالیت می‌کند/ حمایت بانک مرکزی از مشتریان

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبنا، فرشاد محمد پور؛ معاون نظارت بانک مرکزی در خبر ساعت ۱۴ امروز در رابطه با انتقال موسسه مالی نور با بانک ملی اظهار کرد: بانک مرکزی در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی و سیاست‌های نظارتی و شفاف سازی سیستم بانکی اقدامات مختلفی را انجام داده است. یکی از اقدامات در این راستا اصلاح نظام بانکی بوده است. رئیس کل بانک مرکزی نیز از ابتدای سال جاری اعلام کردند که یکی از موضوعات مهمی که به آن پرداخته می‌شود اصلاح نظام بانکی است.

محمدپور افزود: اقداماتی از سوی بانک مرکزی در خصوص برخی از موسسات در ماه‌های اخیر انجام شد و برنامه‌هایی نیز برای اصلاح بانک‌های ناتراز انجام شده است. در همین راستا تصمیم بر آن شد که موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران منتقل شود. این اقدام در جهت اصلاح نظام بانکی کشور انجام شده است؛ بنابراین موسسه اعتباری نور از روز شنبه در قالب بانک ملی ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. از روز شنبه به بعد سپرده گذاران، دارندگان و دریافت کنندگان تسهیلات، دارایی‌ها، کارمندان، مشتریان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران منتقل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه مشتریان موسسه اعتباری نور چه اقدامی برای انتقال حسابشان به بانک ملی باید انجام دهند؟، گفت: سپرده گذاران نیاز به کار خاصی ندارند و همه تمهیدات و اقدامات لازم پیش بینی شده است. یک دوره گذار حدودا سه ماهه را پیش بینی کرده‌ایم. در این دوره سپرده‌گذاران تمام خدمات و مسائل را از طریق همان شعبات قبلی انجام می‌دهند.

معاون نظارت بانک مرکزی در ادامه اظهار کرد: در این دوره سه ماهه تمام خدماتی که به مشتریان بانک ملی ارائه می‌شود به مشتریان موسسه نور نیز ارائه خواهد شد. پس از این دوره سه ماهه مشتریان شماره حساب بانک ملی خواهند داشت و می‌توانند از تمام شعب بانک ملی تمام خدمات را دریافت کنند. بانک مرکزی برای حمایت از مشتریان تمهیدات لازم را اندیشیده است و این مشتریان از این به بعد در واقع مشتریان بانک ملی خواهند بود.

وی در رابطه با کارکنان شعبات موسسه اعتباری نور نیز گفت: از روز شنبه کارکنان موسسه اعتباری نور نیز کارکنان بانک ملی محسوب می‌شوند. در عموم مصوبات در این خصوص بند‌هایی در مورد این کارکنان داریم و از روز شنبه کارکنان از موسسه اعتباری نور به بانک ملی منتقل می‌شوند.

محمدپور گفت: مشتریان موسسه اعتباری نور از روز شنبه مثل سابق به همان شعبات قبلی مراجعه می‌کنند، اما تنها تابلوی بانک به بانک ملی تغییر می‌کند و شعبه‌ها به شعبات بانک ملی تبدیل می‌شوند. به گونه ای که حتی مشتریان بانک ملی نیز می‌توانند برای دریافت خدمات به شعبات قبلی موسسه نور مراجعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: افرادی که در این‌باره به هر گونه ابهام، مشکل و مسئله‌ای برخوردند می‌توانند از طریق سایت بانک ملی ایران و بانک مرکزی و راه‌های ارتباطی دیگر مسائل خود را پیگیری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.