×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
میزان بارش‌های کشور به ۱۵۸.۹ میلیمتر رسید

تجارت گردان | میزان بارش‌های کشور به ۱۵۸.۹ میلیمتر رسید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با شگاه خبرنگاران جوان،گفت: پرشدگی سد‌های کشور در بهمن به ۵۴ درصد رسیده که نسبت به دی از رشد  یک درصدی برخودار شده است.

او ادامه داد: حجم آب موجود در مخازن سد‌های کشور تا ۲۵ بهمن ماه در حالی به رقم ۲۷ میلیارد و ۲۳ میلیون متر مکعب رسیده که این میزان پارسال ۳۰ میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب بوده و این امر حکایت از منفی بودن حجم ذخیره آب در سد‌ها است.

معاون وزیر نیرو  اضافه کرد: ظرفیت کل سد‌های کشور بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران ۵۰.۵ میلیارد متر مکعب است.

تقی زاده خامسی تصریح کرد: در حال حاضر کل آب ورودی به سد‌ها در سال آبی جاری (از ابتدای مهر امسال تا پایان شهریور ۹۹) در حالی ۱۴ میلیارد و چهار میلیون متر مکعب گزارش شده که نسبت به پارسال در همین بازه زمانی ۲۴ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب ورودی داشتند و این امر نشان از کاهش ورودی سد‌ها با وجود افزایش بارش‌ها در کشور است.

او اضافه کرد: میزان خروجی آب از سد‌ها در بهمن به ۱۵ میلیارد و ۴۸ میلیون متر مکعب رسید و این درحالی است که پارسال ۱۳ میلیارد و ۹۹ میلیون متر مکعب خروجی آب از سد‌ها بوده که بیانگر افزایش میزان آمادگی آن‌ها برای روبه رو شدن با سیلاب‌های احتمالی است.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: اکنون میزان بارش‌های کشور به ۱۵۸.۹ میلیمتر رسیده که نسبت به پارسال با بارش ۱۸۳.۶ میلیمتری رشد منفی داشته که این نشان دهنده چرایی کاهش حجم ورودی به سد‌ها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.