×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
میوه‌ها عاری از هرگونه ویروس کرونا/ احتمال کاهش قیمت میوه تا عید

تجارت گردان | میوه‌ها عاری از هرگونه ویروس کرونا/ احتمال کاهش قیمت میوه تا عید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفت وگو با میزان در خصوص وضعیت تولید محصولات باغی اظهار کرد: در سال جاری به دلیل وضعیت مساعد آب و هوایی، وضعیت تولید بهتری نسبت به سال گذشته را پشت سر گذاشتیم.
وی افزود: در بهمن ماه امسال صادرات انواع محصولات باغی رونق گرفت و همین موضوع باعث شد تا باغداران نسبت به افزایش تولیدات خود رغبت بیشتری پیدا کنند. نائب رئیس اتحادیه باغداران بیان کرد: باغداران انگیزه بسیار زیادی به صادرات محصولات خود داشتند که از ابتدای اسفند ماه با شیوع ویروس کرونا در کشور این امید و انگیزه و برنامه ریزی‌های باغداران برای امور تولید و صادرات از بین رفت.
شادلو ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب عدم برگزاری بسیاری از مراسم‌ها شده و همین موضوع تقاضای میوه در بازار را تا حدودی مختل کرده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر کاهش تقاضا‌های داخلی، صادرات محصولات ایرانی به بازار‌های خارجی نیز تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است و این موضوع موجب شد تا بازار‌های هدف و اعتبار تجاری ایران در زمینه صادرات محصولات باغی از بین بروند.
نائب رئیس اتحادیه باغداران مطرح کرد: بسیاری از محصولات باغی برای مقابله فردی با ویروس کرونا می‌توانند موثر واقع شوند و سیستم دفاعی بدن افراد را بالا ببرند.
شادلو با اشاره به عاری بودن انواع میوه‌ها به هرگونه ویروس خاطر نشان کرد: محصولاتی که هم اکنون در بازار عرضه می‌شوند پیش از شیوع ویروس کرونا جمع آوری و بسته بندی شده اند، مردم با خیال راحت این محصولات را تهیه و مصرف کنند.
وی افزود: هم اکنون سیستم‌های برداشت، بسته بندی، ذخیره سازی و توزیع محصول با حداقل تماس افراد صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند با شست و شوی ساده، انواع محصولات باغی را که تا چند ماه آینده به بازار عرضه می‌شوند را مصرف کنند.
شادلو اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا، باغداران رغبت خود را به امور تولیدی از دست نمی‌دهند و امیدواریم که هرچه سریع‌تر با رهایی از این ویروس، صادرات رونق مجدد پیدا کند و تمام محصولات مازاد را به فروش برسانیم.
وی خاطر نشان کرد: برای تامین میوه مورد نیاز بازار شب عید هیچ جای نگرانی نیست و در صورت مازاد تولید و ذخیره صحیح میوه‌ها امکان کاهش قیمت آن‌ها وجود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.