×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نامزدهای انتخابات برنامه‌های مربوط به حوزه ایثار وشهادت را اعلام کنند

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، سعید اوحدی روز یکشنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران در سال ۱۴۰۰ با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، افزود:  توقع داریم در برنامه‌های که نامزدهای مختلف ارائه می کنند رویکرد برنامه ها و ارائه خدماتی در حوزه تجلیل از فرهنگی ایثار و شهادت اعلام شود این در حالی است که تا کنون کمتر در این زمینه برنامه ها اعلام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا برنامه های نامزدهای انتخاباتی اعلام و شنیده شود و شاهد حضور حداکثری مردم در روز ۲۸ خردادماه باشیم.

اوحدی همچنین از طرف های انتخاباتی خواست تا از جامعه ایثارگری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، استفاده ابزاری نکنند.

وی با بیان اینکه روز سوم خرداد، روز مقاومت و پیروزی ملت ایران تقارن داشت با مقاومت و پیروزی مردم غزه که در جهان بی سابقه بود، افزود: این پیروزی مقاومت در حالی بود که ادعای پیچیده ترین سامانه های پدافند هوایی در گنبد آهنین رژیم صهیونیستی وجود داشت و در ۱۱ روز گروه‌های مقاومت فلسطینی تعداد بیش از چهار هزار موشک را به طرف اسرائیل پرتاب کردند.

اوحدی افزود:‌ برای اولین بار رژیم خونخوار صهیونیستی شکست را پذیرفت و یک طرفه اعلام آتش بس کرد و این پیروزی را باید در فرمایشات و نگاه حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند غده سرطانی اسرائیل باید در جهان از بین برود جستجو کرد که این فتح بزرگ برای مسلمانان در حال محقق شدن است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد:‌ پشتیبانی و حمایت مردم در جهان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بی نظیر بود و این حمایت در کشورهای غربی، ‌ عربی منطقه و آسیای شرقی بسیار در خور توجه قدرتهای جهانی و مردم مظلوم بود این در حالی است که این حمایت ها هنوز در حال انجام است.  

پرداخت معوقات بنیاد به ایثارگران

اوحدی درباره اقدامات بنیاد در سال ۱۳۹۹ گفت:‌ در سال گذشته با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه از مصوبات بنیاد مبلغ  هشت هزار میلیارد تومان از معوقات بنیاد پرداخت شد.

وی ادامه داد: نجابت جامعه ایثارگری باعث شد که مصمم به تهیه بودجه و پرداخت معوقات ایثارگران شویم بر این اساس از سال ۹۱ بخشی از مطالبات بنیاد شهید پرداخت نشده بود که با این اقدام بسیار بزرگ این پرداخت ها انجام شد.

اشتغال بیش از سه هزار نفر در جامعه ایثارگری 

رییس بنیاد شهید اضافه کرد:‌ ۲۲ اسفند ماه ۹۹ که مصادف بود با روز شهید،  ۵۲ طرح در حوزه های اقتصادی،  فرهنگی، آموزشی و درمانی بنیاد رونمایی و فعالیت در این حوزه ها آغاز  و در نتیجه زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر در جامعه ایثارگری محقق شد.

اوحدی گفت:‌ حوزه درمانی از مسئولیت های سنگین بنیاد است چراکه جانبازان برای عزت و استقلال کشور عضوی از بدن خود را تقدیم کشور و میهن اسلامی کردند به همین دلیل ۹۰۵ تخت به تخت های بیمارستانی بنیاد اضافه شد که ۱۵۰ تخت به بخش های مراقبت ویژه برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری اختصاص داشت. در بیمارستان بقیه الله نیز تعداد یک هزار تخت در خدمت ایثارگران و خانواده های آن ها قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری درباره اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری کمیسیون های تعیین درصد جانبازی گفت:‌ سال گذشته ۶۱ هزار و ۵۰۰  نفر کمیسیون پزشکی شدند که این اقدام مهمی بود چراکه جانبازان در زمان شیوع بیماری کرونا به مرکز نمی آمدند این در حالی است که در سال ۹۸،  برگزاری ۵۴ هزار کمیسیون پزشکی نسبت به سال گذشته قابل توجه است.

اوحدی اضافه کرد: مقرر شده تا در سال ۱۴۰۰ میزان پرونده های مرتبط به کمیسیون تعیین درصد جانبازی به ۷۰ هزار پرونده افزایش یابد.  از ابتدای سال سفرهای استانی معاونت های بنیاد و تیم های پزشکی و درمانی در حال انجام است و برای نخستین بار با کمک فرماندهی نیروی قدس کمیسیون پزشکی در سوریه نیز برای نیروهای مدافع حرم انجام شده است.

  وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگران انجام شد،  گفت: در سال ۱۴۰۰ این تعداد صد در صد افزایش خواهد یافت و به ۲۰۰ هزار  پرونده می رسد، همچنین ایجاد پرونده سلامت ایثارگران  از طریق بیمه دی از اقدامات دیگر برای پیگیری سلامت ایثارگران است. سال گذشته ۲ هزار مرکز طرف قرارداد درمانی داشتیم اما امسال بیش از ۹ هزار طرف قرار داد درمانی با ایثارگران فعال است.  در طول پنج سال گذشته هیچ زمانی نبوده که در پایان سال صد در صد تا پایان اسفند ماه با مراکز درمانی تسویه نهایی شده باشد اما سال گذشته این اقدام انجام شد  و  بیش از ۹۰۰ میز خدمت بیمه دی در شهرهای مختلف راه اندازی شد.

به گفته وی مقرر شده تا تلفن ۱۶۷۱  پاسخگوی جامعه ایثارگری در ۲۴ ساعت شبانه روز باشد.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد:‌ امسال ارائه خدمات بیمه های مختلف از سوی بیمه دی به صورت اقساطی با لحاظ تخفیف ویژه و کسر حقوق از جامعه ایثارگران در حال انجام است  و همچنین افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی بیمه دی را در هفته آینده خواهیم داشت.

برگزاری هفت کنگره ملی در کشور

رییس بنیاد شهید گفت:‌ در حوزه فرهنگی بنیاد شهید با تلاش مدیران و کارکنان معاونت فرهنگی و آموزشی در چهلمین سال دفاع مقدس هفت کنگره ملی در کشور انجام شد که سرآمد آن ها نیز کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهیده که متبرک شد به پیام مقام معظم رهبری، ‌ انجام کنگره نفس های سوخته جانبازان شیمیایی تاثیرات خوبی داشت که رییس جمهوری دستور دادند به وزارت خارجه و وزارت دادگستری که مسائل جانبازان شیمیایی از لحاظ حقوقی در مجامع بین المللی پیگیری شود.

 اوحدی افزود:‌ بیش از ۱۱ هزار ایثارگران در اردوهای فرهنگی و آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت داشتند. امسال هدف گزاری برای زمینه سازی تا سقف ۴۰ هزار نفر در سال جاری خواهد بود.  تجلیل از نخبگان دانشجوی فرزندان ایثارگران در سال ۹۹ کنکور که رتبه دو رقمی خارج از سهمیه داشتند برگزار شد،  پیش نویس سند ملی مقاومت جهاد  ایثار وشهادت به بنیاد شهید واگذار شد که در پنج فصل تدوین‌گردید  و به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تایید ارسال شده است که این کار تحول بزرگی در این حوزه با همکاری دستگاههای مختلف از جمله ستاد نیروهای مسلح سپاه دانشگاه ها و سازمان تبلیغات و ۱۷ دستگاه اجرایی دیگر خواهد داشت.    

وی ادامه داد :‌ در این ایام ۳۹ برنامه با ۳ هزار اجرا برای روزهای سالروز ارتحال حضرت امام خمینی ره در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد قرار است برگزار شود. دیپلماسی ایثار با حضور رایزن های فرهنگی بصورت زنده برگزار شد  و در این مراسم از ۱۵ کتاب به زبان انگلیسی در حوزه ایثار و شهادت رونمایی شد.

اوحدی در بخش دیگری از سخنانش از رونمایی کتاب محافظان مکتب سلیمانی خبر داد و گفت: برگزاری چهاردهمین کنگره تجلیل از فاتحان خرمشهر، تجلیل ازیک هزار و ۷۶۰ شهید ارتش در فتح خرمشهر، امضای تفاهمنامه با ارتش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رونمایی از کتاب کوکب هدایت در۱۴ خرداد از زندگی نامه امام خمینی از دیگر برنامه های بنیاد شهید بوده است.

وی تصریح کرد :‌ مجامع اقتصادی بنیاد شهید تا قبل از پایان دولت باید برگزار شود  براین اساس از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در سال جاری برای بودجه بنیاد تلاش کردند، تشکر می کنیم.  در بودجه سال ۱۴۰۰ بنیاد شهید یک تحول اساسی صورت گرفت که به هیچ وجه دیگر بنیاد در پایان سال انباشت بدهی نخواهد داشت.   

رییس بنیاد شهید با بیان اینکه ۱۱ تفاهمنامه با ۱۱ دستگاه از جمله وزارت صمت در راستای بند تبصره ۷ قانون جامع ایثارگران در خصوص تحویل خودرو به جانبازان قطع نخاعی انجام شد، افزود:‌ در حوزه اشتغال با دستور ریاست جمهوری که دولت مکلف است تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۵ درصد را به استخدام کند،  صورت گرفت که با حمایت رسانه ها قبل از پایان سال ۹۹ به امور استخدامی ابلاغ شد. با این مصوبه دولت تعداد ۱۶ هزار نفر از فرزندان ایثارگران تا پایان دولت با استخدام در خواهند آمد که آزمون آن توسط سازمان امور استخدامی ۱۲ تیر ماه سال جاری انجام می شود و مصمم هستیم آزمون های بعدی برای استخدام فرزندان شهدا و جانبازان را در دولت بعدی انجام شود.

به گفته وی بیش از ۹ هزار نفر از فرزندان ایثارگران جز جامعه نخبگان در حوزه های مختلف کشور هستند.

ارائه تسهیلات به ۱۹۰۰ جانباز قطع نخاعی از درب منازل آن‌ها 

اوحدی در ادامه گفت:‌ معاونت های بنیاد باید حضور میدانی در استان های مختلف را ادامه دهند،  از ابتدای سال حضور میدانی برای تحقق تفاهم نامه ها با استانداران در دستور کار قرار گرفت همچنین تا پایان خرداد تجهیزات پزشکی در سامانه طراحی شده به این منظور رونمایی می شود، از سوی دیگر یک هزار و ۹۰۰ نفر جانباز قطع نخاعی در کشور که شرایط ویژه و نیازهای جدی به تجهیزات پزشکی دارند از درب منزل خدمات ویژه ارائه شد.

وی ادامه داد: رویکرد سال گذشته بنیاد در تجلیل از خانواده از شهدا بود و امسال تجلیل از جانبازان و مشارکت جانبازان و ایثارگران در امورات بنیاد در حوزه های مختلف در سال ۱۴۰۰ برگزار می شود. موسسه توانبخشی ایثار در بخش های مدیریت اجرایی و اختیارات به جانبازان قطع نخاعی و ۷۰ درصد تحویل شد.  در حوزه واکسیناسیون نیز واکسن والدین شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد انجام شده و از هفته آینده واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد با اولویت شیمیایی و همسران شهدا با هماهنگی با وزارت بهداشت آغاز می شود.

اوحدی افزود:  کتاب دل نوشته برای شهدای مدافع حرم با حضور خبرنگاران حوزه ایثار وشهادت رونمایی شد.  

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.