×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | نام نویسی سه میلیون و ۳۳۳ هزار نفر در سماح

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، آقای امیر مرادی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه تعداد ثبت نام‌های قطعی شده ۳ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۵۱ نفر هستند، افزود: ۵۴۳ هزار و ۷۰۱ نفر مربوط به استان تهران، ۳۳۹ هزار و ۹۰۸ نفر استان خوزستان، ۲۶۸ هزار و ۴۵۰ نفر استان اصفهان، ۲۶۲ هزار و ۶۶۸ نفر استان خراسان رضوی، ۲۰۵ هزار و ۱۹۳ نفر استان فارس و ۱۲۶ هزار , ۸۷۱ نفر نیز از استان قم بوده که بیشترین آمار محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار و ۸۱۷ نفر نیز از اتباع خارجی هستند، گفت: با توافق ایران و عراق زائران می‌توانند تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به تهیه روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.
آقای مرادی افزود: لغو روادید برای این بازه زمانی است و خارج از این زمان، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند، ضمن اینکه لغو روادید برای یک بار سفر زیارتی است.
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح، رایگان و هزینه‌های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است، افزود: مجموع مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۵ هزار تومان است که در صورت ثبت نام در سایت نیز این هزینه ۲۲ هزار تومان خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.