×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، فولاد ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت و برای سومین بار در طول تاریخ مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های قاره‌کهن قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

الهلال تیمی نام آشنا برای تیم‌های ایرانی است که در طول چند دهه گذشته با تیم‌های مختلف روبه‌رو شده که کفه ترازو در نهایت به نفع الهلال است. پرافتخارترین تیم عربستان و نایب قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها برای چهل و ششمین بار مقابل یک تیم ایرانی قرار می‌گیرد.

فولاد و الهلال پیش از این در سال ۲۰۱۵ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن شکست ۲ بر صفر نماینده ایران و یک مساوی در بازی برگشت بود و باید دید در تک بازی میان دو تیم در یک چهارم نهایی آسیا چه نتیجه‌ای به دست می‌آید.

الهلال در آخرین تقابل خود با تیم‌های ایرانی، در سال ۲۰۲۱ در مسیر قهرمانی در آسیا ابتدا استقلال را در یک هشتم نهایی با حساب ۲ بر صفر شکست داد و در یک چهارم نهایی با ۳ گل از سد پرسپولیس گذشت.

در طول ۴۵ مصاف گذشته، ۱۵ بازی با برد تیم‌های ایرانی و ۱۸ بازی با پیروزی الهلال به پایان رسیده است.

سپاهان و ذوب آهن موفق‌ترین تیم‌ها

موفق‌ترین تیم‌های ایران در مصاف با الهلال، ذوب آهن و سپاهان هستند که پیروزی بیشتری نسبت به این تیم داشته‌اند. ذوب آهن آمار ۱۰۰ درصد پیروزی را در برابر الهلال داشته است.

استقلال با بیشترین پیروزی مقابل الهلال

بیشترین پیروزی مربوط به استقلال است که ۵ بار مقابل الهلال پیروز شده و به همین اندازه هم به الهلال باخته است.

نایب قهرمان جهان را پایین بکش

پرسپولیس – الهلال تکراری‌ترین بازی

این دو تیم تاکنون ۱۵ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۴ بار پرسپولیس و ۵ بار الهلال پیروز شده‌اند و ۶ دیدار هم به تساوی دست یافته است.

مصاف ۱۰ تیم ایرانی با الهلال

روی هم رفته ۱۰ تیم مختلف ایرانی با الهلال دیدار کرده‌اند. استقلال، پرسپولیس، صبای قم، مس کرمان، ذوب‌آهن، سپاهان، فولاد، تراکتور، استقلال خوزستان و شهرخودرو با این تیم رو به رو شده‌اند که از این بین صبا و شهرخودرو منحل شده‌اند و استقلال خوزستان هم در لیگ دسته یک قرار دارد.

تاریخچه مصاف‌های تیم‌های ایرانی با الهلال به این شرح است:

نایب قهرمان جهان را پایین بکش

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.