×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نبرد نساجی با تراکتور برای حفظ صدرنشینی

به گزارش ایرنا، هفته دوم لیگ بیستم فردا از ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه در استادیوم شهید وطنی قائمشهر و با بازی نساجی و تراکتور آغاز می‌شود ؛ دیداری بین دو تیم خصوصی لیگ برتر که هر دو با هوادارانی پرشور ، هویتی مستقل و شناخته شده دارند. نساجی و تراکتور از نظر نوع مالکیت یک وجه اشتراک برجسته دارند ؛ این که متعلق به مالکان دو شرکت هواپیمایی هستند و اکنون تنها تیم‌های وابسته به شرکت‌های هواپیمایی در ایران محسوب می‌شوند.
نساجی دومین دیدار فصل و نخستین دیدار خانگی خود در لیگ بیستم را در حالی برگزار می‌کند که هفته نخست بازی‌ها را با یک برد دلچسب در اراک پشت سر گذاشت و به بهترین شکل ممکن فصل را آغاز کرد. نماینده مازندران که به لطف ۳ گل زده در اراک صدرنشین جدول است، حالا با ترکیب تازه جاافتاده‌ای که دارد باید مقابل قهرمان جام حذفی فوتبال ایران قرار بگیرد تا از موقعیت مناسب جدولی‌اش محافظت کند.
دو تیم که تا کنون چهار بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، در تعداد برد و باخت‌ها و تساوی‌ها برابر هستند. حاصل چهار بازی رسمی دو تیم با هم تا الان دو تساوی و یک برد و باخت بود و حالا پنجمین بازی می‌تواند یکی از آن‌ها را در این رقابت پیش بیندازد.
خاطرات خوش با تراکتور
آخرین حضور تراکتور در استادیوم وطنی بازی رفت فصل قبل بود که با چهار گل تبریزی‌ها، به یکی از سنگین‌ترین شکست‌های خانگی نساجی تبدیل شد. با این حال هر چند که نساجی یک شکست سنگین خانگی از تراکتور داشت، اما در مجموع تراکتور برای نساجی یادآور برخی اتفاق‌های خوب لیگ برتری است.
فصل هجدهم که اولین حضور نساجی در لیگ برتر بود، نساجی مثل همین فصل برای دومین بازی لیگ باید مقابل تراکتور قرار می‌گرفت. با این تفاوت که آن دیدار در تبریز برگزار شد و فردا نساجی میزبان است. نخستین گلی که نساجی‌چی‌ها در لیگ برتر ثبت کردند با ضربه محمدمهدی نظری وارد دروازه تراکتور شده بود که با کسب یک تساوی در آن مسابقه، نخستین امتیاز لیگ برتری سرخپوشان قائمشهر در تبریز به دست آمد.
 فصل قبل هم با وجود شکست ۴ بر صفر از تراکتور در قائمشهر، برد شیرین خارج از خانه نساجی مقابل تراکتور در دیدار برگشت، هم شکست خانگی مقابل تبریزی‌ها را جبران کرد و هم خاطره خوبی از این تیم برای نساجی‌چی‌ها ساخت.
تغییرات فصلی نیمکت‌ها
هر دو تیم نسبت به فصل قبل تغییراتی دارند. اما تغییرات نساجی پررنگ‌تر و بیشتر است. تراکتور تقریبا همه ستاره‌های خودش را حفظ کرده و نساجی بیشتر مهره‌های اصلی را از دست داده و با ترکیبی جدید در مسابقات حاضر شد.
 اما روی نیمکت هر دو تیم تغییرات کاملی اتفاق افتاده است. تراکتور این بار با علیرضا منصوریان به قائمشهر می‌آید و وحید فاضلی هم نخستین بار است که در قائمشهر به عنوان سرمربی کنار زمین می‌ایستد. منصوریان که بعضی از هواداران تراکتور از حضورش روی نیمکت این تیم انتقاد دارند، نتوانست در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش با تراکتور به برد برسد و هفته اول را با کسب یک تساوی خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان پشت سر گذاشت.
 البته تیم منصوریان در بازی مقابل نفت کاملا هجومی ظاهر شد و موقعیت‌هایی را هم ایجاد کرد. اما به گل نرسید و حالا برای این که از رقبا عقب نیفتد، با تمام قوا به قائمشهر آمده تا در هفته دوم مسابقات اختلافش با تیم‌های بالای جدول بیشتر نشود.
بر خلاف منصوریان که به نتیجه دلخواهش در هفته اول نرسید، وحید فاضلی به یک برد شیرین رسید و حالا تیمش صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ بیستم است. رتبه‌ای که در صورت برد نساجی ممکن است همچنان حفظ شود یا دست‌کم نساجی را بین سه تیم بالای جدول نگه دارد.
تقابل با قهرمان جام حذفی و یک یار خودی
البته پیروزی مقابل قهرمان جام حذفی که بازیکنان شاخص و اثرگذاری دارد کار آسانی نیست. ترکیب تازه و جدید نساجی در بازی فردا، برعکس بازی با آلومینیوم که بازیکن‌های کمترشناخته شده‌ای داشت، باید مقابل مهره‌هایی قرار بگیرد که تجربه بالایی دارند و می‌توانند خطرناک ظاهر شوند.
 اشکان دژاگهِ باتجربه، کاپیتان تراکتور در بازی اول نمایش خوبی داشت و نشان داد هنوز هم آماده و خطرناک است. از طرفی درون دروازه تراکتور هم محمدرضا اخباری می‌ایستد که گل زدن به او سخت‌تر از گل زدن به دروازه‌بان جوان آلومینیوم است.
نکته حساس و برجسته بازی فردا، حضور محمد عباس‌زاده، چهره پرطرفدار نساجی‌چی‌ها در تراکتور است. عباس‌زاده که پس از پایان قرارداد خود با نساجی و تمدید نشدن قرارداد با او، به بازیکن آزاد لیگ تبدیل شده بود چند روز پیش به عنوان آخرین خرید فصل تراکتور به این تیم پرطرفدار پیوست و حالا در نخستین حضورش در تراکتور باید مقابل تیمی قرار بگیرد که سال‌ها در آن بازی کرده و با تلاش و گل‌های پرتعداد خود او به لیگ برتر رسیده است.
 عباس‌زاده که بسیاری از هواداران نساجی از او به عنوان یکی از اسطوره‌های این باشگاه قدیمی یاد می‌کنند، طی هفته‌های اخیر پس از پایان دوران مصدومیت تمرین‌های خود را به طور انفرادی انجام می‌داد و اکنون به میزانی از آمادگی رسیده که بتواند در زمین حاضر شود. او اگر همراه تیم تراکتور باشد باید در شهر خودش روی نیمکتِ مقابلِ نساجی بنشیند و حتی شاید با توجه به ضعف خط حمله تراکتور و نیاز این تیم به مهاجم موقعیت‌شناس و گلزن، در ترکیب تیم حریف قرار بگیرد و ناچار شود که برای گلزنی به تیم محبوب خودش تلاش کند.
نقشه‌های احتمالی
با این حال نساجیِ فاضلی نشان داده که به هماهنگی خوبی رسیده و می‌تواند حالا در کنار تجربه بازیکنان قدیمی‌تری مثل حامد شیری و مجتبی بیژن در خط دفاع و مهره‌ای مانند کریم اسلامی با تجربه که به تازگی از بادران به نساجی پیوسته، از انگیزه و انرژی بازیکن‌های جوان و تازه به خدمت گرفته شده هم استفاده کند. تیم فاضلی در بازی اول نشان داد که بازی روی زمین را به خوبی اجرا می‌کند و اگر فردا هم مثل بازی اول هماهنگ و با تمرکز بازی کند، بعید نیست دومین برد فصل را به دست بیاورد.
فاضلی در بازی نخست مقابل آلومینیوم اراک نشان داد که روی جنگندگی روزبه شاه‌علیدوست حساب ویژه‌ای باز کرده است. شاه‌علیدوست متخصص بازی‌های درگیرانه‌ است و با ایجاد فضای مناسب برای آزادی عمل ایوب کلانتری در مرکز زمین، فرصت طراحی حملات نساجی را به او می‌دهد. قرار گرفتن زامهران در جناح چپ و موسی‌زاده یا قائدرحمتی در جناح راست هم به تیم فاضلی کمک می‌کند که فشار حملات از دو طرف را بیشتر کنند.
یکی دیگر از مهره‌های مؤثر نساجی هم که فاضلی از او در ترکیب بهره می‌گیرد ، کریم اسلامی، بازیکن باتجربه نوشهری است که به عنوان یک مهاجم حمایت کننده با قدرت توپگیری و حفظ توپ، فضا و فرصت کافی را برای بایرامی و هافبک‌های شوتزن نساجی ایجاد می‌کند. توپگیری و حفظ توپ اسلامی در بازی مقابل آلومینیوم منجر به ایجاد چند موقعیت شوت‌زنی برای بازیکنان نساجی شد که دو مورد از این موقعیت‌ها به گل تبدیل شد.
البته فاضلی با توجه به دشواری رقابت با تراکتور در مسابقه فردا قطعا تدابیر متفاوتی نسبت به بازی هفته نخست در نظر می‌گیرد و با احتیاط بیشتری نسبت به مسابقه قبلی تیمش را به زمین می‌فرستد.
دیدار فردای نساجی و تراکتور را رضا کرمانشاهی قضاوت خواهد کرد و علی میرزابیگی، مهدی عالیقدر و کمیل غلامی نیز در داوری او را همراهی خواهند کرد.
نساجی پس از پایان هفته اول، یکی از پنج تیم ۳ امتیازی جدول است که به دلیل تفاضل گل بهتر و همچنین پیروزی در زمین حریف، تا پیش از هفته دوم رقابت‌ها در رتبه اول جدول قرار گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.