×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نخبگان شاهدخواستاراختصاص ظرفیت کامل استخدام فرزندان شهداوجانبازان شدند

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نخبگان و تشکلهای شاهد و ایثارگر بنیاد شهید، با عنایت به دستور و ابلاغ ریاست محترم جمهوری مبنی بر استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در دستگاه های اجرایی، درباره نتایج عدم اختصاص ظرفیت استخدام برای فرزندان ایثارگران از سوی برخی دستگاهها بیانیه ای صادر کردند.

این مرکز به نقل از دکتر مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر افزود:‌ جمعی از نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با صدور بیانیه‌ای به عدم اختصاص ظرفیت استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد از سوی برخی دستگاهها، ‌علی‌رغم دستور رییس جمهوری و تعیین سهمیه توسط سازمان اداری و استخدامی اعتراض کردند.

در بیانیه تشکل هایی همچون «جمعیت یادگاران اسوه های ایثار.  جمعیت فرزندان شهید خدمتگذار نواندیش ، جمعیت یادگاران اسوه های ایثار.  جمعیت فرزندان شهید خدمتگذار نواندیش،  هیئت فرزندان شهدای اسلام، کانون همبستگی فرزندان شاهد، جانبازات صبور(قطع پای کامل)»،  ضمن تأکید بر لزوم تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری در تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران آمده است: با عنایت به دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر استخدام ۲۰ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در راستای اجرایی شدن بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است زمینه استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران را فراهم نماید که هیئت دولت به ویژه معاون اول رییس جمهور، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین مجلس شورای اسلامی همکاری‌های لازم را در جهت حل مشکل اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که جمع کثیری از این عزیزان از نخبگان و نفرات برتر دانشگاه می‌باشند، به نحو احسن مبذول داشته‌اند.

در این بیانیه تأکید شده است: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در موعد مقرر نسبت به اعلام ظرفیت برای اشتغال فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد اقدام کرده‌اند ولیکن متاسفانه مسئولان متولی در برخی دستگاهها علی رغم دستور صریح رییس جمهوری و تعیین سهمیه از سوی سازمان اداری و استخدامی  با برداشت شخصی و برخورد سلیقه‌ای و بدون هیچ توجیهی، حق طبیعی فرزندان شهدا و  فرزندان جانبازان ۷۰ درصد را تضییع کردند.

مطالبه قانونی و به‌حق فرزندان شاهد و ایثارگر جهت رفع مشکل استخدام از مسئولان دستگاهها این است که نسبت به دستور صریح رییس جمهوری تمکین نموده و برای رفع این مشکل، چاره‌ای اساسی بیندیشند.

در همین حال روز دوشنبه گذشته مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و اعلام شغل محل‌های جدید توسط چند دستگاه اجرایی خبر داد.

سردار حسن‌زاده با اعلام این خبر گفت: مهلت ثبت نام آزمون اختصاصی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به منظور بهره‌مندی ایثارگران مشمول بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم از ظرفیت‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی شرکت‌کننده در این آزمون تا روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه تمدید شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.