×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نخستین جلسه بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه رنگرزی فرش دستباف برگزاری گردید

تجارت گردان | نخستین جلسه بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه رنگرزی فرش دستباف برگزاری گردید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، نشست تخصصی در حوزه رنگرزی فرش دستباف صبح امروز شنبه مورخ ۲۴/۳/۹۹ با موضوع “بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه رنگرزی فرش” با حضور جمعی از اساتید و دست اندرکاران این حوزه برگزار شد.

در ابتدای جلسه ویسیان رئیس گروه تحقیقات، گزارشی از اقدامات و تلاش های صورت گرفته مرکز ملی فرش ایران در حوزه رنگرزی را به سمع حضار رساند.

دکتر کمال الدین قرنجیگ هیات علمی پژوهشگاه رنگ با بیان این موضوع که فرش صنعتی بومی ست که فناوری آن در دستان ما است تصریح کرد: حوزه رنگرزی نیازمند شیوه های نوین، به روز رسانی است.

وی افزود: طرح جایگزین کردن مواد زیست سازگار به جای ترکیبات سمی و آلوده کننده محیط زیست در تولید سبز فرش دستباف به منظور افزایش صادرات در دستور پژوهشگاه رنگ قرار دارد و در این بین مواد رنگزای گیاهی بومی به عنوان عامل ایجاد کننده رنگ در فرش مورد مطالعه قرار گرفته است.

در ادامه سایر مدعوین نقطه نظرات خود را پیرامون مشکلات رنگرزی بیان نمودند، تامین مواد اولیه و مواد رنگرزا، استانداردسازی، استفاده از فن آوری و آموزش، ارتباط مستمر هنر – صنعت فرش با مراکز تحقیقاتی، سلیقه سازی و خلق ارزش، ایجاد مرکز تامین و توزیع مواد اولیه از اهم موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

رافع در ادامه جلسه عنوان کرد: در چارچوب موضوعات مطرح شده خاصه آموزش و استفاده از تکنولوژی روز در صنعت فرش از استارت آپ‌های این حوزه دعوت شده تا با پیدا کردن راه‌حل بتوانند هم ایجاد ثروت کنند و هم به افزایش صادرات و تامین و توزیع مواد اولیه کمک کنند.

این نشست در فرصت‌های آینده نیز برگزار خواهد شد و در صدد این هستیم هر دو ماه یک بار با صاحب نظران حوزه رنگرزی نشست داشته باشیم و دستور کار بر اساس تصمیم شما عزیزان خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.