×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نخست وزیر ژاپن به خاورمیانه سفر می‌کند

تجارت گردان | نخست وزیر ژاپن به خاورمیانه سفر می‌کند

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، آبه روز سه‌شنبه در نشست مدیران اجرایی حزب حاکم در توکیو گفت؛ بین روزهای ۱۲ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۲ تا ۲۵ دی سال ۱۳۹۸) به سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان سفر خواهد کرد.

او گفت که عمیقاً نسبت به وضع خاورمیانه نگران است و اینکه از طریق دیپلماتیک برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش خواهد کرد.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن روز گذشته (دوشنبه) نیز ضمن «نگران کننده» خواندن وضع خاورمیانه، از همه طرف‌ها خواست؛ برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها به دیپلماسی روی بیاورند.

او در یک کنفرانس خبری در توکیو بر اهمیت تلاش های دیپلماتیک در پی حمله هوایی ایالات متحده به بغداد که باعث شهادت سردار قاسم سلیمانی در هفته گذشته شد، تأ‌کید کرد.

آبه گفت: ژاپن نقش خود را در خاورمیانه ایفا خواهد کرد؛ زیرا این کشور قصد دارد پرسنل نیروهای دفاع از خود نیروی دریایی ژاپن را برای تأمین امنیت ناوبری کشتی های تجاری به مناطقی غیر از تنگه هرمز اعزام کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.