×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ندای «هل من ناصر» در بیانیه گام دوم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فرمانده کل ارتش در آیین گرامیداشت سه دهه فعالیت هیئت رزمندگان اسلام قم در مجتمع فرهنگی امام (ره)، «هل من ناصر» و «هیهات من الذله» را دو پیام مهم نهضت عاشورا دانست و گفت: درس های قیام امام حسین محصور در زمان و مکان نیست بلکه امروز هم این پیام ها در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی نمایان است.

سرلشکر موسوی افزود: این یاری طلبیدن برای آن راهی است که آن بزرگوار مامور بر پیمودن آن بود؛ راهی است که پیامبر برای آن مبعوث شد؛ راهی است که در غدیر مسیر نورانی آن نشان داده شد؛ راهی است که در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری نور امید آن باریدن گرفت؛ راهی است که حضرت امام خمینی(ره) با اشاره نورانی خودشان نشان دادند و راهی است که نایب آقا امام زمان عجل الله حضرت امام خامنه ای راهبری می فرمایند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابداع مفهوم راهبردی “نظام انقلابی” بر تفکیک ناپذیر بودن نظام اسلامی از جوشش و پویایی و انقلابی گری تأکید می نمایند و با مخاطب قرار دادن جوانان در بیانیه گام دوم, در واقع ندای هل من ناصر خود را متوجه جوانان این مرز و بوم کرده‌اند.

وی با اشاره به جمعیت ۳۶ میلیونی جوانان ۱۵ تا ۴۰ ساله کشور، گفت: این تعداد جوان یک ظرفیت بزرگ برای کشور و نظام است، از این رو بار اصلی حرکت انقلاب و پیشرفت کشور در بیانیه گام دوم بر دوش جوانان است.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ایران از نظر ظرفیت های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول دنیا قرار دارد, از این جهت شناخت و تمرکز بر داشته ها می تواند پیشرفت و توسعه کشور را در همه ابعاد و زمینه ها تأمین نماید.

 وی شناخت دقیق انقلاب اسلامی و درس گرفتن از گذشته و تجربه ها را پیش شرط  برداشتن گام های استوار دانست و افزود: اگر از این راهبرد غفلت شود, دروغ‌ها جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.

فرمانده کل ارتش گفت: کشور ما در گذشته هدف تاراج و تاخت و تاز بیگانگان قرار داشته و اکنون به برکت انقلاب اسلامی در جایگاه عزت و اعتبار قرار دارد.

وی با اشاره به امیدواری رهبر معظم انقلاب به توانایی های مادی و معنوی جوانان گفت: همت های بلند و انگیزه های جوانان انقلابی می تواند پیشرفت های چشمگیری برای کشور به ارمغان آورد.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: باید به مدیران جوان, کارگزاران جوان, اندیشمندان جوان, فعالان جوان, در همه میدان های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین المللی میدان عمل داد تا  با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی ایران عزیز را به الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی تبدیل کنند.

وی یکی از موضوعات مهم در مسیر حرکت انقلاب اسلامی را هجمه گسترده فرهنگی و فکری دشمنان دانست و افزود: در این عرصه بزرگ ترین راهبرد دشمن نا امیدکردن ملت ایران به ویژه جوانان است.

سرلشکر موسوی گفت: حسین زمان ما امروز نخستین و ریشه ای ترین جهاد را پرورش امید و راندن ترس و ناامیدی می دانند.

وی در خصوص پیام هیهات من الذله و به کارگیری آن در عصر حاضر گفت: بعضی تصور نکنند دعوت به مقاومت, فقط دعوت برای به دست آوردن سعادت اخروی است, در صورتی که مقاومت تنها کلید عزت و سعادت دنیا و آخرت است. من نه به عنوان یک سرباز بلکه به عنوان یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه عرض می کنم با تکیه بر ادله منطقی, در این زمانه با تمام عوامل موثر بر آن, تنها راه رسیدن به دنیای مقبول, مقاومت در مقابل نظام سلطه است.

 فرمانده کل ارتش گفت: امروز ۷۰ درصد ارتش جمهوری اسلامی ایران را جوانان تشکیل می دهند و من شاهد شور و اشتیاق و انگیزه و امید و رقابت برای ایثار در راه انقلاب و کشور هستم. همه آنچه که در عرصه تحقیق و تولید تجهیزات, سازماندهی و آموزش و برونداد عملیاتی و اطلاعاتی شاهد هستیم نتیجه این نیروی جوان انقلابی با انگیزه ارتش است که ما به آن می بالیم.

وی گفت: تعداد ۵۶ شبکه, سایت و کانال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فقط متمرکز به ناامیدکردن ارتش هستند اما شما می‌بینید به مدد فرماندهی حضرت آقا و بصیرت جوانان ما نه تنها ناامیدی به آنها راه ندارد بلکه امیدوار تر از همیشه به پیش می‌روند.

 فرمانده کل ارتش با اشاره به خصلت های رذیله سردمداران آمریکایی‌ گفت: آنها مانند حیوانی هستند که اگر از او فرار کنی دنبالت می‌کند و اگر حمله کنی فرار می‌کند؛ آمریکا در مقابل تسلیم زیاده خواه است و در مقابل مقاومت عقب‌نشینی می‌کند.

وی گفت: مقاومت فعال جمهوری اسلامی ایران موجب شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا در قبال ملت ایران شده است.

سرلکشر موسوی افزود: امروز آمریکا به واسطه شکست های پیاپی در منطقه, دچار سرخوردگی و سرگردانی راهبردی است.

وی گفت: امروز نیروهای مسلح علاوه بر تجهیزات و تسلیحات مدرن و کارآمد از جوانان مومن, با روحیه و اراده مستحکم برخوردار هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: به بیگانگان هشدار می‌دهیم در صورت ایجاد ناامنی و تنش در منطقه, خودشان در ناامن‌ترین وضعیت قرار خواهند گرفت

فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی روحی و روانی آحاد رزمندگان، عامل اصلی و مهم، در ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمنان است و این بازدارندگی موثر بیش از هر عامل دیگری مرهون فرماندهی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای است.

وی تاکید کرد: ‏‪ این که کسی گمان کند؛ مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است، پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌های گرگ است، گناهی نابخشودنی است.

موسوی گفت: تحولات سال‌های اخیر نشان داده هر کسی به بیگانگان وابسته بوده یا از بین رفته یا در حال نابودی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.