×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نسخه‌ی جدید دستیار هوشمند هواوی با امکانات و ظاهر به‌روزشده منتشر شد

اگر با هواوی اسیستنت آشنایی ندارید، این برنامه، دستیاری منحصربه‌فرد در گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی است که امکان دسترسی سریع به سرویس‌های مختلف را بدون نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن‌ فراهم می‌کند.

به بیان دیگر، دستیار هوشمند هواوی به‌عنوان یکی از قابلیت‌های مدرن EMUI، شما را از جست‌وجو و مراجعه به تنظیمات گوشی بی‌نیاز می‌کند و به کمک هوش مصنوعی پیشرفته، هر آنچه از نرم‌افزارها و فایل‌هایتان می‌خواهید به‌راحتی در اختیارتان می‌گذارد.

برای فعال کردن هواوی اسیستنت کافی است در صفحه‌ی اصلی گوشی یا تبلت، انگشت خود را به سمت راست بکشید. اولین نکته‌ای که از همان نگاه نخست درباره این نسخه جدید جلب‌ توجه می‌کند، تغییر چینش کارت‌ها و ظاهر متفاوت هواوی اسیستنت است. در این به‌روزرسانی، اطلاعات بسیار بیشتری برای هر کارت نمایش داده می‌شود. همچنین رابط کاربری آن به دو بخش مجزای Moments و Feed تقسیم شده است که در بخش Feed با اسکرول کردن می‌توان اخبار را مشاهده کرد. با اسکرول کردن در قسمت Moments کارت‌های تعیین‌شده توسط کاربر نمایان می‌شود. 

نحوه‌ی تنظیم دستیار هوشمند هواوی

با ضربه زدن روی دکمه‌ی More در گوشه بالایی صفحه، منویی ظاهر می‌شود که از طریق آن می‌توان هواوی اسیستنت را تنظیم کرد. در نسخه‌ی جدید، شخصی‌سازی دستیار هواوی آسان‌تر از هر زمان دیگری است و کاربر به گزینه‌های متعددی دسترسی دارد. در این بخش می‌توان فیدهای اصلی را نیز تعیین کرد.

کلیه‌ی کارت‌های نمایش داده‌شده در تصویر بالا (نظیر بازی، یادداشت، مخاطبان و موارد دیگر) جزو سرویس‌هایی هستند که می‌توانید به صفحه اصلی هواوی اسیستنت اضافه کنید. کافی است کارت‌های دلخواه را پس از لمس، نگه دارید و به یک فضای خالی در بخش Customization بکشید و رها کنید.

افزون بر سرویس‌های نمایش داده‌شده در تصویر بالا، می‌توانید با ضربه زدن روی علامت + در لبه بالایی صفحه، سرویس‌های بسیار بیشتری انتخاب کنید. با فشردن دکمه‌ی Add مقابل هر سرویس، می‌توانید آن‌ها را به لیست پیشین و نهایتاً به هواوی اسیستنت اضافه کنید. 

Huawei Moments

با بازگشت به صفحه اصلی Assistant، کارت‌های پرشماری را مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن‌ها را ویرایش یا حذف کنید. با لمس طولانیِ کارت‌ها، یک منوی کوچک با گزینه‌هایی برای تنظیمات آن کارت ظاهر می‌شود. به‌عنوان‌ مثال، در تصویر زیر کارت Weather (هواشناسی) را به همراه کلیه‌ی گزینه‌های موجود مشاهده می‌کنید.

 با ضربه زدن روی تصویر پروفایل در صفحه اصلی Assistant، تنظیمات کلی اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید بهتر از هر زمان دیگری، نرم‌افزار Assistant را به دلخواه تنظیم کنید. مهم‌ترین گزینه‌های این قسمت، در ادامه ذکر شده است. 

Greetings

 در این بخش می‌توانید دو گزینه خوشامدگویی هوشمند یا دستی را انتخاب کنید.

رابط کاربری هواوی اسیستنت

AI Search

در این قسمت می‌توانید تنظیمات جست‌وجو و نتایج پیشنهادی را انجام بدهید و همچنین گزینه‌هایی مانند نمایش تبلیغات شخصی‌سازی‌شده را فعال یا غیرفعال کنید. مشاهده تاریخچه جست‌وجو‌ها و انتخاب موتور جست‌وجوی پیش‌فرض نیز در این قسمت امکان‌پذیر است.

بخش جست‌وجوی هوشمند هواوی اسیستنت

Discover

 در این بخش می‌توانید سرویس‌ها و ویجت‌های نمایش داده‌شده در صفحه اصلی Assistant را تعیین کنید.

Settings

 در قسمت تنظیمات، امکان مدیریت اعلان‌ها، برگرداندن تغییرات اعمالی به حالت اولیه و مشاهده دسترسی‌های داده‌شده به اپلیکیشن‌های مختلف، برای شما فراهم شده است.

ظاهر رابط کاربری هواوی اسیستنت

هواوی در تبلت‌ها و گوشی‌های پرچم‌دار و برخی محصولات میان‌رده خود از هواوی اسیستنت استفاده کرده است. همان‌طور که گفته شد، با این ابزار می‌توان به‌سرعت به محتوا و برنامه‌های گوشی دسترسی پیدا کرد و در کنار آن از سرویس‌های متنوعی همچون اخبار، هواشناسی، رویدادهای ورزشی و… مطلع شد.

بنابراین پیشنهاد می‌شود در اولین فرصت به به‌روزرسانی هواوی اسیستنت اقدام کنید تا بتوانید از امکانات و ظاهر جدید آن بهره‌مند شوید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.