×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نسخه سخنگوی کمیسیون اقتصادی برای ایجاد درآمد ارزی پایدار

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره راهکارهای ایجاد درآمد ارزی پایدار، گفت: اگر به دنبال ثبات نرخ ارز باشیم، باید زیرساخت اقتصادی قوی و رقابتی برای کشور ایجاد کنیم؛ به طور مثال برای تحقق این مهم باید ۱۰ صنعت رقابتی در کشور وجود داشته باشد که هر یک از این صنایع بتوانند محصولات خود را در دنیا به فروش رساند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که بتوان محصولات نهایی تولید شده توسط صنایع را به سایر کشورها صادر کرد از آنجا که جنس این محصولات خام یا نیمه‌خام نیست، سرمایه‌های کشور به حراج گذاشته نمی‌شود بنابراین برای کشور ارزآوری مناسبی به دنبال دارد،البته تحقق این مهم به سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری صنعتی و تجاری نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: علاوه بر وجود صنایع رقابت‌پذیر در کشور، به کارگیری دپیلماسی اقتصادی فعال در منطقه و کشورهای همسایه دیگر مولفه موردنیاز برای ایجاد درآمد ارزی پایدار است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط کنونی صنایع کشور می‌توانند در حوزه صادرات فعال باشند؟ تصریح کرد: بخشی از زیرساخت‌های موردنیاز برای این موضوع فراهم شده اما این موضوع به معنای توقف نیست و باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام شود به طور مثال در حوزه سنگ، فولاد و… محصولات به صورت خام و نیمه خام صادر می‌شوند که باید برای تولیدات نهایی در این حوزه برنامه‌ریزی کرد تا بیشترین ارزش را برای کشور ایجاد کند./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.