×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نشست تکمیل فرآیند تدوین برنامه تحول هلدینگ تاپیکو برگزار شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت پاسارگاد ،ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در این نشست اظهار کرد: ضرورت توجه به یک برنامه یکپارچه و دارای منطق که بتوان از آن دفاع کرد را از نخستین روز استقرار در شستا احساس کرده‌ایم و تدوین سند تحول بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.


وی با اشاره به هدف تاسیس شستا به عنوان مجموعه سرمایه گذاری سودده، افزود: اجرای سند تحول باید مجموعه را به نقطه مطلوبیت راهبردی برساند.

بازیان با تاکید بر اهمیت اجرای دقیق برنامه‌ راهبردی به منظور دستیابی به تحول عنوان کرد: تحول یعنی همواره منتقد وضع موجود باشیم و در واقع بدون تحول حیاتی نداریم و فقط در صورت نگرش تحولی به پویایی و موفقیت می‌رسیم.

وی ادامه داد: قطعا هیچ‌ کس در مسیر درست تحول و برنامه ریزی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد و ترمزی پیش روی ما نیست.
مدیرعامل شستا همچنین بر بازگشت به حاکمیت شرکتی و خروج از بنگاه داری تاکید کرد و گفت: در مجموعه شستا باید یک دانش تحولی پیاده سازی شود که راهبردهای دوازده گانه همچون صیانت در این راستا بوده است.

بازیان صیانت را مرزبانی از حوزه‌های مختلف خواند و تصریح کرد: راهبردها ناظر به ابعاد هستند و اگر می‌گوییم صیانت، یعنی ابعاد آن را همه جانبه مدنظر قرار دهیم.


دکتر احسان احمدی، معاون برنامه‌ریزی راهبردی و سرمایه‌گذاری شستا طی سخنانی در این نشست، درباره سند تحول گفت: تاپیکو جزو هلدینگ‌های پیشروی شستا است ‌ که اجرای این سند را در دست اقدام دارد و این سند پس از یک سال بررسی تدوین گردیده و از دل برنامه راهبردی استخراج شده است. وی افزود: همه ابعادی که برای تحول در یک مجموعه لازم است، در این سند در نظر گرفته شده و اجرای آن در بازه زمانی ۱ ساله، ۲ ساله و ۵ ساله خواهد بود.احمدی افزود: اجرای این سند از ابتدای تیر ماه آغاز گردیده و نهایتا در راستای هدف حفظ ذخایر بازنشستگان تامین اجتماعی به سر انجام خواهد رسید.

تحقق سود ۹۰ هزار میلیاردی در صورت اجرای ماموریت‌های راهبردی

در بخش دیگری از این نشست، عبداله اسدزاده، معاون برنامه ریزی و توسعه تاپیکو اظهار داشت: سند تحول در کلان دولت و همچنین تمامی ارکان بالادست در حال پیگیری است و در مجموعه شستا نیز با توجه به اهمیت موضوع، سند تحول با محورهای دوازده گانه از جمله از صیانت، بهره‌وری و اقتصاد دانش بنیان تدوین گردیده است.وی تصریح کرد: در تاپیکو به تبعیت از این ابلاغیه، تنظیم سند تحول آغاز و پس از دو ماه، ۱۹۴ ماموریت راهبردی حول محورهای دوازده گانه تعریف گردید. اسدزاده افزود: در صورت اجرای ماموریت‌های فوق، سود ۹۰ هزار میلیاردی عاید این هلدینگ خواهد شد و همچنین ۱۰ درصد سودآوری از محل محصولات دانش بنیان خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه تاپیکو با بیان اینکه تحقق برنامه‌های اقدام، تاپیکو را متحول خواهد کرد، افزود: اتصال برنامه‌های اقدام به اسناد بالادستی باید برقرار بوده و جنبه آینده نگر و تضمین سود پایدار داشته باشند.وی با اشاره به گزیده‌ای از برنامه اقدام توضیح داد: محور صیانت، عرضه محصولات در بورس کالا، جلوگیری از اتلاف منابع شستا، بازنگری دستورالعمل‌ها و عرضه سهام یکی از شرکتهای پتروشیمی در بورس‌های خارجی از جمله اقدامات ۵ ساله این سند هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.