×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | نصب ۳۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران (ساتبا) گفت: تاکنون بیش از ۳۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در پشت بام خانه‌ها در کشور نصب شده و ۲۵۰۰ واحد دیگر نیز در حال احداث است.
آقای جعفر محمدنژاد سیگارودی با اشاره به اینکه هم اکنون در همه استان‌های کشور به خصوص در مناطق محروم نیروگاه‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی شده است، افزود: در حال حاضر ظرفیت نصب شده این نیروگاه‌ها در سراسر ایران به ۸۴۱ مگاوات رسیده و همه این ظرفیت از طریق ۱۱۵ شرکت بخش خصوصی محقق شده است.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران (ساتبا) با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۱۱۵ نیروگاه مگاواتی تجدیدپذیر در کشور، گفت: تاکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی یا خانگی در کل کشور ایجاد شده و دو هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز عمدتا در مناطق محروم و روستایی در دست احداث است.
وی با تاکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر‌ها با ابلاغ جدید وزیر نیرو حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: این تعرفه در بخش نیروگاه‌های زباله‌سوز به ویژه در مناطق شمالی کشور، از جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران برخوردار است.
آقای محمدنژاد اضافه کرد: پیش از این، نرخ خرید تضمینی برق به ازای هر کیلووات تولید انرژی در این واحدها، حدود ۳۷۰ تومان بوده که این رقم در حال حاضر به ۵۵۵ تومان در کل کشور رسیده است. اما چنانچه سرمایه‌گذاران برای مدیریت زباله‌های شهری مناطق شمالی کشور اقدام به راه‌اندازی واحد‌های یاد شده کنند، نرخ خرید تضمینی برق در این مناطق حدود دو برابر تعرفه‌های جدید محاسبه خواهد شد.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با تاکید بر اینکه برق استفاده کنندگان از پنل‌های خورشیدی تولید داخل ۳۰ درصد گران‌تر خریداری می‌شود، گفت: امسال از محل نیروگاه‌های نصب شده، ۵۳ هزار و ۴۲۰ نفر به صورت تجمیعی در بخش تجدیدپذیر مشغول به کار شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.