×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
نظام استاندارد سازی در کشور پیاده می‌شود

تجارت گردان | نظام استاندارد سازی در کشور پیاده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های این سازمان برای گسترش فعالیت‌ها اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد یکی از سازمان هایی است که در طول سال‌‌‌‌های اخیر توسعه مناسبی را تجربه کرده؛ این تنها به معنای توسعه فیزیکی نیست، بلکه وظایف و اهداف و تکالیف این سازمان به طور مناسبی گسترش پیدا کرده است.

او با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع استاندارد بیان کرد: باید نظام استانداردسازی در کل کشور پیاده شده و در نهایت بر بهبود روابط بین‌المللی کشور ما تاثیر گذار باشد؛ در شرایط فعلی یک پایه روابط تجاری بین کشورها استاندارد آن‌هاست پس اگر استانداردهای ما با سایر کشورها انطباق نداشته باشد مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

پیروزبخت با تاکید بر این که سازمان استاندارد مسیر توسعه‌ای را طی می‌‌کند و روند مناسبی را پیش گرفته است، تصریح کرد: این توسعه علاوه بر توسعه اهداف و ظایف به گسترش فضای فیزیکی هم احتیاج دارد چرا که باید فضای کافی برای استقرار تجهیزات آزمایشگاهی، حضور کارشناسان، همراه شدن بخش خصوصی و موارد از این قبیل وجود داشته باشد.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به اهمیت این موضوع تاکید کرد: با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر بهینه سازی مناسبی در استفاده از فضای فیزیکی انجام شده است؛ قبه عبارتی علاوه بر گسترش فیزیکی فضا، به استفاده بهینه از آن و به کارگیری فضاهای حدر رفته هم توجه شده است.

او با اشاره به راه اندازی ساختمان جدید سازمان استاندارد استان تهران که بخشی از طرح‌های توسعه فیزیکی این سازمان بود بیان کرد: تعیین استاندارد در بخش‌های مختلف امری تخصصی و بسیار ضروری است که نیاز به توجه کافی دارد؛ موضوع استاندارد باید به میزان هر چه بیشتر در سطح کشور گسترده و موارد بیشتری را در بر بگیرد. گسترش فرهنگ استاندارد و دامانه اقلامی که در بر گرفته می‌شود در نهایت باعث بهبود کیفیت محصولات رسیده به دست مصرف کنندگان خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.