×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | نفتکش نروژی پس از مرمت، به سوی ایران حرکت می کند

این تارنما روز یکشنبه افزود: نفتکش اندریا ویکتوری یکی از چهار نفتکشی بود که ماه مه گذشته در پی انفجار در نزدیکی بندر “فجیره” امارات و در آب‌های عمان آسیب دیده بود.

بلومبرگ نوشت: این نفتکش پس از مرمت در بندر “رشید” واقع در دوبی با بارگیری سوخت عازم ایران شد.

بلومبرگ نوشت: بنابر داده‌های دریافتی مقصد این نفتکش بندر امام خمینی (ره) در ایران است.

بنابراین گزارش، “داستین انو” (Dustin Eno) مدیر پاسخ به بحران در روابط عمومی بحرپیمایی که به نمایندگی از مدیریت گروه کشتیرانی “توم گروپ” (Thome Group) می‌باشد دراین باره گفت: این نفتکش عملیاتی شده به روند عادی خود بازگشته است، اما وی از اینکه این نفتکش به کدام سو عازم شده است خودداری ورزید.

بلومبرگ نوشت: مشخص نیست این نفتکش حامل چه سوختی است که به عنوان نخستن مقصد پس از مرمت عازم ایران شده است.

بامداد یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، اخباری از انفجار در بندر الفجیره در شرق امارات منتشر شد که در ابتدا این خبر از سوی مقامات امارات تکذیب شد، اما در ادامه وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که چهار کشتی در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای این کشور مورد اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است.
یک روز پس از انتشار این خبر ‘خالد الفالح’ وزیر انرژی، صنعت و معدن عربستان تاکید کرد که ۲ نفتکش این کشور در عملیات خرابکارانه بندر الفجیره در امارات هدف قرار گرفته بود.

رسانه‌های اماراتی و سعودی در آن زمان اعلام کردند که کارشناسان آمریکایی در بررسی‌های اولیه شکاف‌هایی در بدنه نفتکش‌های سعودی ‘المرزوقه’، ‘امجاد’، نفتکش نروژی ‘اندریا ویکتوری’ و کشتی باربری ‘ای میشل’ که پرچم امارات را داشت، پیدا کرده‌اند.
بندر الفجیره در ساحل دریای عمان مهمترین بندر صادرات نفت امارات است که روزانه تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه از آن صادر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.