×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نفت عراق و کانادا جایگزین نفت آمریکا در پالایشگاه‌های آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تحلیل‌گران و تاجران نفتی خبر دادند پالایشگاه‌های نفتی آمریکا به دنبال طوفان آیدا و آسیب وارده به تولید نفت خام اسکله‌های نفتی خلیج مکزیک، ماه گذشته برای جایگزینی نفت این اسکله‌ها به خرید نفت از عراق و کانادا روی آورده‌اند.

همچنین خریداران آسیایی نفت خام اسکله‌های نفتی آمریکا در خلیج مکزیک با مسدود شدن تولید این اسکله‌ها به دنبال خرید نفت خام روس و یا خاورمیانه هستند.

رویال داچ شل، بزرگترین تولیدکننده نفت خام در خلیج مکزیک آمریکا این هفته اعلام کرد خسارتی که طوفان آیدا به تأسیسات انتقال نفت خام دریایی این شرکت وارد کرده باعث شده است تا میزان تحویل نفت خام شور مارس این شرکت تا اوایل سال آینده محدود شود. این نوع نفت خام اصلی‌ترین ماده اولیه پالایشگاه‌های آمریکا و کره‌جنوبی و چین می‌باشد.

آمریکا معمولاً بیش از ۳ میلیون بشکه در روز نفت خام صادر می‌کند که بیشتر این نفت از خلیج مکزیک تأمین می‌شود. با بازگشت تقاضای سوخت به سطح قبل از پاندمی پالایشگاه‌ها مجبور شده‌اند این نفت خام را با نفت خام از منابع دیگری جایگزین کنند.

پالایشگاه‌های آمریکا به دنبال خرید روزانه ۲۵۰ هزار بشکه در روز از نفت خام بصره عراق هستند. همچنین توجه برخی از این پالایشگاه‌ها به خرید نفت سنگین کانادا جلب شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.